A ’70-es évek közepére vezethető vissza a Datsun 280Z megjelenése, amit elsősorban az észak-amerikai piacra szántak. Viszont, hogy megőrizzék a Nissan S30-as szériára jellemző sportosságot, ebbe már nagyobb motor került, mint elődjébe, a 260Z-be. A 2,8 literes, soros hathengeres erőforrás 172 lóerős teljesítményt ad le, akár 205 km/órával is repítve a valamivel több mint 1300 kilogrammos karosszériát.

A Gallery Aaldering oldalán meghirdetett, hátsókerék-hajtású és ötsebességes manuális váltóval szerelt példányt eredetileg Kaliforniában szállították le még 1976-ban, jelenleg Hollandiában várja új gazdaját. Arról nem tesz említést a leírás, hogy mikor importálták Európába, viszont azt tudni lehet róla, hogy átfogó felújításon esett át, melynek során visszaállították (szinte az) eredeti állapotába.

A japán sportautók szerelmeseihez szól ez a Datsun 1

Kijavították a fényezésben keletkezett kisebb hibákat is, továbbá szembeötlő változás a karosszérián, hogy méretes, de az autó többi részéhez hasonlóan fényesbarna színűre fújt első és hátsó spoilert kapott. Tovább növeli a Datsun vonzerejét, hogy aranyozott, krómszélű kerekeket szereltek fel rá, amik így harmonizálnak az autóval.

Belül sem maradt érintetlen a japán sportautó: új, háromküllős kormány és fa váltógomb kíséretében kapta vissza a fekete vinyl belsőt. 

Annak ellenére, hogy már 45 éves, mindössze 31 ezer kilométer van az órában. Figyelemre méltó állapotáért el is kérik az árát: 47 950 dollárt, közel 17 millió forintot kell kifizetnie annak, aki egy ilyen Datsun 280Z-vel bővítené garázsát.

A japán sportautók szerelmeseihez szól ez a Datsun 13

A napokban egy másik, Magyarországon alig ismert japán sportautóval is találkozhattak a Vezess olvasói. Ha még nem hallottál a Mitsubishi FTO-ról, vagy ha mégis, de nem eleget, kattints az alábbi használtautó-tesztünkre!