A visszahívás több mint 285 ezer, három különböző szakaszban gyártott Model 3-as és Model Y típusú elektromos autót érint. A járművek túlnyomó többségét a kaliforniai székhelyű autógyártó sanghaji üzemében gyártották – írja az MTI.

A piacfelügyelet szombaton kiadott közleménye szerint az automatikus sebességszabályozó meghibásodása szélsőséges esetben akár karambolhoz is vezethet.

A sofőrök bizonyos körülmények között ugyanis véletlenszerűen aktiválhatják azt, a jármű hirtelen gyorsulását előidézve.

A Tesla felveszi a kapcsolatot az érintett járművek tulajdonosaival, és ingyenes, távvezérlésű szoftverfrissítést hajt végre az autókon.

A Kínai Személygépkocsi Szövetség adatai szerint a Tesla májusban 33 463 járművet adott el Kínában, ahol Model 3-as szedánokat és Model Y típusú városi terepjárókat gyárt. A májusi forgalmi adat 29 százalékos javulást jelent az áprilisi visszaesést követően.

A kínai sajtóban és közösségi oldalakon nagy nyilvánosságot kapott a Sanghaji Nemzetközi Autóipari Kiállításon egy nő tiltakozó akciója áprilisban. A nő a Tesla egyik kiállított járművének tetejére állt egy pólóban, amelyen az volt olvasható: „nem működik a fék”.

A Tesla álláspontja szerint a nő februárban gyorshajtás miatt karambolozott, és az autójának teljes vételi díját követeli vissza a cégtől. Az autógyártó az esetre adott reakcióját a kínai sajtó elmarasztalta, a kínai kormányzat központi fegyelmi bizottsága pedig figyelmeztetést adott ki miatta, a kínai fogyasztók érdekeinek védelmét hangsúlyozva.

Hetekkel ezelőtt pedig az Egyesült Államokban kellett visszahívni több ezer Teslát: a Model 3-ak és Model Y-ok esetében akkor a biztonsági övvel és a fékekkel akadt probléma.