20 darab vadonatúj hidrogén busz állt forgalomba Londonban. A brit főváros történetében ezek az első menetrend szerint közlekedő városi emeletes buszok, amelyek a 7-es viszonylaton fognak közlekedni. Ez a vonal a nyugat-londoni East Actont, valamint a belvárosi Oxford Circus-t köti össze, így a környezetbarát autóbuszokkal vélhetően a város központjában is találkozhatnak majd az utasok.
A WHD2710 típusú üzemanyagcellás autóbuszokat a brit Wrightbus fejlesztette és gyártotta. Látszólag az új emeletes buszok teljesen megegyeznek a dízeles változatokkal, ám a hajtáslánc terén teljes mértékben különböznek. Ezen járművek hátsó traktusában ugyanis hidrogén tartályok kaptak helyet, amelyek összesen 25 kilogrammnyi hidrogént képesek szállítani. A buszok mindössze 5 perc alatt feltölthetők hidrogénnel és egy feltöltéssel körülbelül 400 kilométert tudnak megtenni.
A hajtáslánc főbb komponenseit úgy helyezték el az alvázban, hogy ne vegyenek el hasznos helyez az utastérből. Ennek megfelelően az üzemanyagcella-rendszer a második tengely mögé, a lítium-ionos akkumulátorokat pedig a B-tengely elé építették be. A járművek hajtásához szükséges üzemanyagot egy klóralkáli gyártó üzem fogja biztosítani, ahol lényegében melléktermékként keletkezik hidrogén a gyártási folyamat közben. 2023-tól ugyanakkor teljesen zöld hidrogénnel közkeledhetnek az autóbuszok, mivel London új büszkeségeit szélfarmok segítségével előállított hidrogénnel fogják tankolni.
Bár az Egyesült Királyság már nem az Európai Unió tagja, az új autóbuszok beszerzése még döntően európai források segítségével történt. A beszerzés mintegy 6 millió fontot, vagyis 2,4 milliárd forintot tesz ki, amelyből 5 millió fontot uniós alapokból működő FCH JU, valamint az Innovációs és Hálózati Projekteket Végrehajtó Ügynökség (INEA) biztosított a hidrogén üzemanyagcellás emeletes buszok beszerézése. A londoni közlekedésszervező, a TFL szerint az üzemanyagcellás buszok új korszakot nyitnak London közlekedésében. A TFL célja, hogy 2030-ra teljesen zéró emisszióssá tegye a flottáját.