A Forma-1-es Stájer Nagydíjat részletesebben kivesézzük a Vezess Csapatrádió következő adásában. Tarts velünk kedd este 19 órától YouTube-csatornánkon!
A tervek szerint 2025-től a Forma-1 dobja a 2014 óta használt 1,6 literes, V6-os turbó-hibrid erőforrásokat. A jelenlegi egységeken többen is változtatni szeretnének, mivel túlságosan drágák és komplexek, ami az esetlegesen az F1 iránt érdeklődő gyártókat szinte azonnal elriasztotta.
Az új formátummal kapcsolatban még nem tisztáztak semmit. Erről is szól majd az a találkozó július 3-án, szombaton a Red Bull Ringen, ahol a jelenlegi négy motorgyártó ül össze, hogy az erőforrások jövőjéről beszélgessenek. Valószínű forgatókönyvnek tűnik, hogy az MGU-H-t, azaz a hőenergia-visszanyerő rendszert elhagyják, és kizárólag az MGU-K, azaz a fékenergia-visszanyerő rendszer marad csak, melytől hibridnek lehet nevezni majd az erőforrást.
A Daimler-főnök Ola Källenius, a Renault-vezérigazgató Luca de Meo, a Ferrari első embere, John Elkann és a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz mellett ott lesz még a sportág részéről Stefano Domenicali, Ross Brawn, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség éléről Jean Todt is.
A meetingen azonban a Porsche és az Audi is képviselteti magát a legfelsőbb szintekről, név szerint Oliver Blume, a stuttgartiak vezérigazgatója, illetve Markus Duesmann a négykarikásoktól. A VW-konszern korábban már tárgyalt arról, hogy valamelyik márkájukkal csatlakozzanak az F1-hez (konkrétabban a Red Bull csapatához), ám a dízelbotrány miatt lefújtak mindent, és egészen más dolgok lettek fontosak a cégcsoporton belül.