Kizárólag négyszemélyes Coupé kivitelben kapható a Cayenne Turbo GT, a Porsche nagy szabadidőjárművének eddigi legsportosabb változata. A sportosság, mint tudjuk, mindenekelőtt a hajtáslánc és a futómű függvénye, és a Porsche mindkét komponenst alaposan átdolgozta.
A motor jóval erősebb, mint a Cayenne Turbo Coupé azonos blokkra épülő erőforrása. A négyliteres, ikerturbós V8-as 550 helyett 640 lóerőt ad le, a forgatónyomaték 770-ről 850 Nm-re ugrott. Ehhez módosították a turbót és a töltőlevegő-hűtőt, a befecskendezést és a légbevezetést. Új a főtengely, a hajtókarok, a dugattyúk és a vezérműlánc, módosították a rezgéscsillapító elemeket.
Gyorsabban kapcsol a váltó, áthangolták a menetstabilizáló rendszert, vízhűtést kapott az osztómű, és egyedi a kipufogórendszer: kihagyták belőle a középső hangtompítót, a hátsó felét pedig titánból készítették el.
Az eredmény: míg a Turbo Coupé félelmetes 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a Turbo GT-nek felfoghatatlan 3,3 másodperc is elég ehhez. Az, hogy a végsebesség 286-ról 300 km/órára nőtt, szinte mellékes.
A futómű megkapta az összes kiegészítő hangolást, mechanikus és elektronikus csomagot. A szabad hasmagasság 17 mm-rel csökkent, 15 százalékkal feszesebb a légrugózás, módosították az adaptív lengéscsillapítás és az összkerék-kormányzás paramétereit. Az aktív kanyarstabilizátor (PDCC) sportos hangolást kapott, és növelték a negatív első kerékdőlést, hogy a teljesen egyedi fejlesztésű, 22 colos Pirelli P Zero Corsa abroncsok minél nagyobb felületen feküdjenek fel az aszfaltra. A fékrendszernél nem volt külön fejlesztés, a gyári karbon kerámia rendszert megfelelőnek ítélték meg.
Mindehhez feljavított aerodinamika és speciális tömegcsökkentő részletek társulnak. Egyedi az első kötény, és hatalmasra növelték a lökhárító két szélén lévő hűtőlevegő-bevezető nyílásokat. A tető szénszálas panel, ahogy a diffúzor és a tetőspoiler oldalsó stabilizátorai is – ez utóbbi a GT sajátja. Automatikusan kiemelkedő hátsó szárnyat már a Turbo alapmodellen is találtunk, ám ezúttal 25 mm-rel nagyobb a mozgatható légterelő, amely végsebességnél 40 kilóval nagyobb leszorítóerőt hoz létre.
Elöl-hátul Alcantara sportüléseket találunk Turbo GT feliratos fejtámaszokkal, a kormánykeréken sárga betét jelzi a középállást. Itt debütál a Porsche új infotainment rendszere, amely immár az Android Auto okostelefon-integrációt is támogatja (eddig csak az Apple CarPlay-jel volt kompatibilis).
A Porsche Turbo GT szeptember derekára várható a márkakereskedésekbe, németországi bruttó ára 196 078 euró, azaz hozzávetőlegesen 69 millió forint.
Ja, a bevezetőben említett körrekord: a gyári tesztpilóta, Lars Kern 7 perc 38,9 másodperc alatt futotta meg a Porsche Turbo GT-vel a Nürburgring nagykörét; mostantól ez az új, hivatalos SUV-rekord a Nordschleifén. Erről már korábban írtunk: a csúcsdöntésről itt olvashatsz, és a csúcsdöntéshez tartozó fedélzeti felvételt is megtekintheted.
Ha pedig a Porsche Turbo GT videóira vagy kíváncsi, kattints ide!