Mindenki, aki kerékpározott már, ismerheti, hogy a legnehezebb akkor hajtani, illetve elindítani a biciklit, ha az egyik pedál a legmagasabb, a másik a legalacsonyabb állásban van. Egy francia tervező azonban kitalált egy olyan hajtóművet, melynél ez a holtpont sosem áll elő.
Jacques Cerdan teljes egészében mechanikus hajtóművének titka, hogy amikor az egyik pedál pályájának legalsó pontján jár, a másik nem vele átellenben, a csúcsponton, hanem annál egy kicsivel előrébb. Így a fent lévő pedált máris egyszerűbb hajtani, és sokkal kisebb energiabefektetéssel lehet gyorsítani a kerékpárt.
A pedálok vízszintes helyzetben egymással tökéletesen szemben vannak, de mire újra megtesz egy negyed fordulatot a tengely, a felső pedál már túllendül a csúcson, mire az alsó a mélypontra ér.
A tervező által alapított cég bízik abban, hogy a találmányt a kerékpársportban, illetve a hétköznapi biciklizésben érdekelt cégek felkapják, és az agymotor mellett, vagy inkább helyett ezzel könnyíthetnék meg a közlekedés eme formáját.