Használt autó: Honda Accord (CL7), 2002-2008 | |
---|---|
Mi ez? | 2002 őszén bemutatott, 2008 végén leváltott középkategóriás autó igényes technikával. A Honda Accord hetedik, Európában utolsó előtti generációja 140 és 190 lóerő közötti négyhengeresekkel. |
Melyik motor jó bele? | Ritka eset, hogy az összes. A 155 lóerős 2,0 kézi váltóval vonzó polgári autó, a 2,4-es vadabb és drágább, a dízel pedig nyomatékos és keveset fogyaszt. |
Mennyibe kerül? |
Nagyjából 800 ezer és 2,5 millió Ft között szórnak az árak, ha kivesszük lent-fent a szélsőértékeket. |
Mi van helyette? | Sok minden. Alfa Romeo 159, Cadillac CTS és BLS, Lexus IS 200, Saab 9-3 vagy Subaru Legacy, ha ellépnél a fősodortól. Egy generációval fiatalabb európai autók is kijönnek az Accordok árából, mint a 2007 utáni Ford Mondeo. Ha találtok egy nem rozsdás Mazda6-ot, az sok szempontból hasonlót nyújt, jóval kevesebb pénzért. |
Nemrég Balázs, egy kedves olvasónk Kozármislenyből hozta el autóját a Vezess Értékbecslőbe átvizsgálásra. Mivel a hetedik generációs Honda Accord még nem szerepelt részletes használtautó-bemutatóban, a cikkel megelőztem a videót.
Milyen használtan a 7. generációs Honda Accord?
264 000 km van ebben a magyarországi, 2006-os, már modellfrissítés utáni autóban. A kétezres benzines Accord utasterében a kézifékkar végének szürke fóliája szakadt fel és a kormány hangerő-szabályozó kapcsolóján kopottak az élek, máson alig érezni az idő múlását ebben a szép karban megőrzött, ízléses formatervű és jól összerakott limuzinban.
Nekem ma is jólesik ránézni az enyhén ék alakú szedánra, semmivel nem tetszik kevésbé, mint 2002-ben, majdnem 20 évvel ezelőtti bemutatásakor a Párizsi Autószalonon. A limuzin alaktényezője igen jó, mindössze 0,26. A lépcsőshátú hossza 4665, szélessége 1760, magassága 1445 mm, a kombié 4750/1760/1470 mm. A Tourer tengelytávja is hosszabb, 2680 helyett 2720 milliméter.
Autószerető embernek az Accord a legjobb elsőkerekes autók egyike. Nemcsak az első ülések kényelmesek, de a vezetőülés kellően mély, a kormányerők jók, a futómű fejlett. Akárcsak a kortárs Mazda6-ban, itt is kettős keresztlengőkaros az első felfüggesztés, hátul független, hosszlengőkarokkal kitámasztott keresztlengőkaros rendszert találunk.
Az is jó az Accordban, hogy a japán autómárkák szokásával ellentétben ehhez az Európában leggyakoribb gumiméretek passzolnak, nem pedig ritka arányú, szerencsétlen váltóméretek, amikből szűkebb a gumiválaszték és az is jóval drágább, mint a 205/55 R16-225/45 R17 vonal.
Két benzines, egy dízel
155 lóerejével a 2,0 literes benzines elég az autóhoz. Surrogva jár, élénken pörög, tisztességesen húz és finoman kapcsolható, precíz váltó kapcsolódik hozzá. A K20A6 kódjelű négyhengeres klasszikus kockamotor, egyformán 86 mm-es furattal és lökettel. Az i-VTEC szelepvezérléssel a szelepemelés mélysége is változik, nemcsak a szelepnyitási időkkel variál az olajnyomásos vezérlésmódosítás a fordulatszámtól függően.
A 190 Nm 4500-as, a 155 lóerő 6000-es percenkénti fordulatszámon ébred. A kézi és az automatikus sebességváltó is ötfokozatú. Előbbivel 9,6, utóbbival 10,6 mp a gyorsulás 100-ra.
Hatgangos ezzel szemben a 2,4 literes benzines kézi sebességváltója. Ez a motor 6800-on éri el a 190 lóerőt és tényleg forgatni kell, hogy ne okozzon csalódást. Aki ismeri a motor természetét, 7,9 mp alatt 100-ig űzheti az Accordot és 227-tel hasíthat a belső sávban. A nyomatékmaximum 223 Nm 4500-on. Az automatának 9,0 mp kell 0-ról 100-ra.
Remekmű a Honda első saját fejlesztésű, könnyűfém blokkos és hengerfejű dízelmotorja ebben az Accordban. A 2204 köbcentis motor 16 szelepes, láncos vezérlésű és nincs túlhajtva a 140 lóerővel, 340 Nm a nyomatéka és a 2006-os modellfrissítésig öt-, utána hatfokozatú a hozzá kapcsolt kéziváltó.
Különösen dízelmotorral sok az Accord kombi a használtautó-kínálatban, ezek gyári gyorsulása 9,3 mp 100-ra és 210 km/óra a végsebességük. Ebben a kategóriában elég kicsi a limuzinok 459 literes csomagtartója. A praktikusabb kombié 576 literes, ami a padló alatti üreggel együtt 626 litert jelent. A Honda Accord Tourer csomagtere kényelmesen, egyszerűen bővíthető, csak a Honda nem adott neki olyan érdekes nevet, mint a Mazda a karakurival.
Ez az autó szerepelt a Vezess Értékbecslőben, használtautó-átvizsgálási videósorozatunkban is
Motorverziók és átlagfogyasztásuk
2.0 (K20A6, 1998 cm3, 155 LE, 190 Nm, a ráncfelvarrás után K20Z2) – 8,8
2.4 (K24A3, 2354 cm3, 190 LE, 223 Nm) – 9,2
2.2 i-CTDi (N22A1, 2204 cm3, 140 LE, 340 Nm) – 6,5
Liter/100 km. Forrás: Spritmonitor.de
Tesztjeink a CL7-es Accordról új korában
2.0 Comfort, 2003.
2.4 aut. Executive.
2.4 kézi váltó, 2006 utáni.
2.2 i-CTDi dízel kombi.
2.2 i-CTDi limuzin, 2004.
Karbantartás
Egységesen 20 000 km vagy egy év a gyári szervizperiódus felső határa, tehát ez a maximum hosszabb távra használt autóknál. Próbáljatok olyan embertől hétgenes használt Honda Accordot venni, aki ennél gyakrabban cserélt olajat.
Mindkét benzines motornak 4,2 liter az olajtöltete, a dízelé 5,9 liter. A dízelre az elsődleges gyári ajánlás a 0W30-as viszkozitású motorolaj. A benzinesekre a 0W20-0W30-0W40, illetve az 5W20-5W30-5W40 is jól lefedi az itthoni hőmérsékleti tartományt.
Sok városi úttal a nullás olajakat javasoljuk, a felső értéknél azt is mérlegeljétek, mennyire űzitek a motort. Aki hosszabb távokat tesz meg egyben és nyári forróságban is üvegeli a négyhengerest, tegyen bele inkább 0W40-es vagy 5W40-es kenőanyagot.
A kézi sebességváltókban legkésőbb 120 000 km vagy nyolc év után kell olajat cserélni és utána ugyanebben az intervallumban. Automatikus váltóval a két benzinesre a gyári előírás 8 év vagy 120 000 km. Utána 80 000 kilométerenként és négyévente kell ismétlődnie az olajcserének. A dízelből nem volt automata váltós.
Mindhárom motor láncos szelepvezérléses, a lánc, a láncfeszítők és a láncvezetők is tartósak.
Hibalehetőségek
Egy CL7-es használt Honda Accord mára 13-19 éves autó, ebben a korban egy jó autó is produkálhat egyedi hibákat. De használt autóként a Honda Accordot kevés tipikus hibalehetőség sújtja, igazolva kiváló minőségét.
Elsősorban a korrózió veheti el a közös élet szépségét vele, de azért ne keverjétek össze az Accordokat a kortárs Mazda6-tal. A hátsó sárvédőív korróziója viszonylag gyakori, rozsdás lehet az alvázuk és az ajtók alja is, de nagy a szórás. A cikkhez fotózott autó alulról is kiváló állapotban van.
A futóműben az első alsó lengőkarok nagy szilentje szorulhat cserére számos Accordban. Előfordul, hogy kicsúszik a lengőkar a szilentblokkból és ilyenkor kopoghat a fém lengőkar a segédkeretnek ütközve, ahogy a kerékfelfüggesztés dolgozik. Az alsó lengőkar trapézgömbfeje vagy talpas gömbfeje gyakori hibaforrás a Honda Accordokban. Szerencsétlen konstrukciója miatt ha nagyon elhasználódott, eltörhet a nyaka vagy kiugrik a gömbfej a fészkéből és a csonk elhagyja a kerékívet – ahogy olvasóink írták az átvizsgálós videó alatti hozzászólásukban. A blokkolásgátló kerékfordulatszám-jeladója össze tud gyógyulni a csonkállvánnyal, ami megnehezíti a cseréjét.
Ismert és viszonylag gyakori hiba a használt Honda Accordokban az olajveszteség a hidraulikus kormányszervo csövéből, mert egyszerűen kilyukad a motor felett átfutó szervoolaj-nyomócső. A csere nem olcsó, önmagában az alkatrészára 140 000 Ft körüli. Azért ennyi, mert csak gyárit érdemes venni belőle, különben a kormányrásegítés olajszivattyúja is rámehet a hibára, de a szervoszivattyú ettől függetlenül is tönkremehet a mára 13-19 éves autókban. A javítás után használt hidraulikaolajból is gyárival kell feltölteni a kormányrásegítést. Amennyiben az olajnyomócső javítható, az eredetit fel lehet újíttatni 50 000 Ft alatt. Sajnos amikor a szervocső megadja magát, a VTEC vezérlőszelepet is magával ránthatja a halálba, mert az olaj belefolyik a csatlakozójába.
Sokszor a generátor meghibásodása vezet lerobbanáshoz a töltés híján áram nélkül maradó autóban. A klímakompresszor elhasználódása nem jár ilyen súlyos következményekkel, de ebben a korban bármilyen autóban cserére szorulhat a generátor és a klímakompresszor is.
Szokatlan, hogy az elektronikus gázpedálos Accordokban a gázpedál potmétere nem az utastérben van, hanem a motortérben és egy kábel köti össze a gázpedállal. A 2006-os modellfrissítéssel elektronikus gázossá fejlesztett autók hibalehetősége a gázpedál potmétere.
Az összes motor stabil és tartós konstrukció, ideértve a láncos vezérlést. A benzineseket heveny olajfogyasztás sújthatja, főleg erős pörgetéssel, ha az olajcserék nem a megfelelő gyakorisággal és/vagy kenőanyaggal történtek.
Használt Honda Accord CL7 árak
Nagyon erőteljesen szórnak a használt Honda Accordok árai motortól és az autó származásától függően. A legolcsóbbak általában a Németországból behozott dízelek, a legtöbbe a magyarországi első forgalomba helyezésű benzinesek kerülnek a nagyobbik motorral.
Elég tág az ársáv is. 350-500 ezer km-rel meghirdetett dízeleket akár 750-800 ezer forinttól felfelé kapni, a benzinesek belépőára 1-1,1 millió forint. A 2,4 literes csúcsmodell kézi váltóval nehezen megy 1,5 millió Ft alá, egy kései és nem túl sokat futott autó 2-2,5 millió forintot is érhet. A kétezres benzinesekből az ígéretesebbek ára 1,6-2 millió Ft. A legtöbb használt Honda Accord dízelmotoros, ezeknek az ára többnyire 2-2,2 millió forintig kúszik fel.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|