Még a klasszikus bejáratós perióduson sem esett túl a videón látható fehér UAZ, amikor megtörtént a katasztrófa. A feltöltő videói alapján egy hangos kopogó zajjal kezdődött a történet, ami teljes leálláshoz vezetett. Az autó alatt gyanús tócsa gyűlt össze olajból, és emelő sem kellett ahhoz, hogy kiderüljön, ez a motor kuka.
A blokkon hatalmas lyuk keletkezett, az olaj elfolyt, a dugattyúk beálltak, ez pedig még egy sokat futott konstrukció esetén is elfogadhatatlan, nem ezer kilométer után.
Azt viszont meg kell jegyezni, hogy a tulajdonos sem állt a helyzet magaslatán. Már hibajelzéssel a műszerfalon, hangos kopogással is próbálkozott az indítással, ha az első intő jelnél leáll, lehet, megúszható a motorcsere. Viszont ha a gyártó hibázott, akkor ez semmit sem jelent, úgyis ők állják a javítás költségeit.