Tavaly a járvány miatt elmaradt a Veszprém-rali, de idén az országos bajnokság egyetlen murvás futamaként visszatér. Egészen pontosan Székesfehérvár–Veszprém Rally néven szerepel a naptárban, de ez ne tévesszen meg senkit, a Nagylőtér, a Kislőtér, de még Várpalota és Kislőd is klasszikus Veszprém-ralis pályák. Ezek egyébként olyannyira hasonlítanak a görög vb-futamra, hogy egykoron a Lancia gyári csapata is szeretett volna itt tesztelni.

Amikor pedig az egykor hazánkban működött Suzuki Sport szakemberei szembesültek vele, hogy ilyen murvás pályák vannak Magyarországon, többet nem jártak Spanyolországba tesztelni, hanem a Veszprém-rali pályáin készültek fel a világbajnokságra.

Kezdődik a magyar Akropolisz-rali 1

És ha már a vb-nél tartunk, a 2006-os Veszprém-rali történelmi jelentőségű volt, hiszen első alkalommal látogatott akkor hazánkba, magyar bajnoki futamra gyári rali-vb-csapat. Spitzmüller Csaba és Kazár Miklós egyenesen a Mitsubishi Motorsporttól bérelték a Lancer WRC-t, és bizony a brit alakulat olyan felvonulással érkezett Magyarországra, mintha a vb-re mentek volna.

Itt volt a csapat teljes vezérkara, és látszott rajtuk, hogy presztízskérdést csináltak belőle, hogy megnyerjék a versenyt, és legyőzzék a Peugeot-t, amivel akkor ifj. Tóth János indult a versenyen. Ez sikerült is, így a Mitsubishi Lancer WRC Magyarországon, a Veszprém-ralin aratta első murvás győzelmét. Arról is legendák keringenek, hogyan ünnepelt a csapat gyakorlatilag másnap reggelig…

Kezdődik a magyar Akropolisz-rali 17Emlékezetes volt a 2017-es Veszprém-rali is, ahol Ranga Péter pályafutása első és egyetlen magyar abszolút győzelmét aratta. Édesapja, Ranga László egyébként négy alkalommal nyerte meg ezt a versenyt, így Rangáék összesen öt elsőségnél tartanak. Szintén érdekessége volt a 2017-es futamnak, hogy a korábbi háromszoros magyar bajnok, Benik Balázs kilenc év kihagyás után tért vissza egy futam erejéig, és végig harcban volt a győzelemért Rangával. Végül második lett, de teljesítménye így is megsüvegelendő volt.

Ami nem sikerült Beniknek, az egy évvel később összejött Bútor Róbertnek. Az egykori kétkerekes legenda 2013-ban vonult vissza, de ezt követően is indulgatott egy-két futamon. A 2019-es Veszprém-ralin pedig egy győzelemmel mutatta meg, hogy az öreg bajnok tud még gyors lenni. Apropó Bútor, és tulajdonképpen ezzel kellett volna kezdeni, mert ez lesz a verseny legnagyobb durranása: a Mecsek-ralin, aszfalton megcsodálhattuk már Robi Citroën C3 WRC-jét, amivel Veszprémben is rajthoz áll, és bizony ez az autó a murvás szakaszokon él igazán.

Kezdődik a magyar Akropolisz-rali 18

Galéria a képre kattintva!

Úgyhogy aki szeretne csodát látni, az jobb, ha felvési a naptárába: június 17–18., Veszprém-rali!