Bő egy hónappal ezelőtt mutatták be a DAF legújabb generációs teherautó kínálatát. Mint ismeretes, ezek már teljes mértékben kihasználják a fülkékre vonatkozó új európai szabványokat. Ezek hosszabb teherautó-kabinokat tesznek lehetővé, hogy új szintre emeljék a hatékonyságot, a biztonságot és a járművezető kényelmét. A holland gyártó most bejelentette, hogy egy hónap alatt több mint ezer megrendelés érkezett az XF, XG és az XG+ kabinokra, ami önmagában rekord.
Több mint 90 éves történelmünk során még sohasem sikerült a hivatalos bemutatót követően ennyire gyorsan elérni a mérföldkőnek számító 1000 darabos rendelést” – mondta Richard Zink, a DAF igazgatótanácsának marketingért és értékesítésért felelős tagja.
Ezt a mérföldkövet pedig az teszi még különlegesebbé, hogy az új generációs DAF teherautókat a jövendőbeli üzemeltetők többsége még nem is láthatta, hiszen a járműveket eddig leginkább csak online tudták bemutatni. Az új teherautó-generáció gyártása idén októberben kezdődik el. Bár jelenleg még a kínálatot dízelüzemű változatok alkotják, ez nem marad így örökké. A DAF új teherautó-generációja ugyanis olyan platformra épül, amely készen áll a holland gyártónál fejlesztés alatt álló akkumulátoros vagy hidrogén-üzemanyag cellás hajtásláncok fogadására.
Az új teherautó-család egyik legfontosabb jellemzője, hogy tagjai 10 százalékkal kevesebbet fogyasztanak az előző generációhoz képest. Mindezt a „kúpszerű” fülkeformával, az íveltebb szélvédővel, a kedvezőbb aerodinamikai lekerekítésekkel, valamint a jármű orrának 16 centiméterrel történő meghosszabbításával érték el. A mérnökök sokat javítottak a kilátáson is, éppen ezért alacsonyabb lett az új kabinok övvonala, de az utasoldalon beépített alsó ablaknak köszönhetően a holttereket is sikerült valamennyire csökkenteni. A befordítható ülések, a teljesen digitális műszerpanel, az eddigieknél jóval szélesebb Relax Bed fekhely és a belső hangulatvilágítás, illetve a 12,5 m3 izgalmassá teszik a DAF új fejlesztésű fülkéit.