Immár a negyedik egymást követő hónapban mértek erőteljes növekedést az EU-ban, ami nem meglepő, mivel a koronavírus-járvány miatti szigorú korlátozások és súlyos bizonytalanságok tavaly tavasszal megroppantották az értékesítést.
Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) jelentése szerint az Európai Unió 27 tagállamában 1 048 143 személygépjárművet helyeztek forgalomba júniusban, 10,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
A járvány terjedését fékező intézkedések keretében tavaly március második felében a legtöbb autókereskedő bezárt az EU-ban. Tavaly márciusban 55,1 százalékkal kevesebb, mindössze 567 ezer új jármű került ki az utakra. A következő hónapban, áprilisban, amely a gazdaság teljesítményét tekintve a járvány legsúlyosabb hónapjának bizonyult, 76,3 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma.
A rendkívül alacsony bázis miatt idén márciusban 87,3 százalékkal, áprilisban 218,6 százalékkal, májusban pedig 53,4 százalékkal emelkedett az új autók értékesítése, de a járvány előtti utolsó két „békehónapban” még mindig súlyos visszaesést – februárban 19,3 százalékos, januárban pedig 24 százalékos zuhanást – mértek.
Júniusban Európában a legnagyobb piacon, Németországban nőtt a legerősebb ütemben, 24,5 százalékkal az újautó-értékesítések száma. A négy legnagyobb piac közül a német után Spanyolország következik 17,1 százalékos emelkedéssel, majd Olaszország 12,6 százalékkal. Franciaországban viszont csökkenést mértek, 14,7 százalékosat.
Az első félévben több mint 5,36 millió új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban, 25,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.