Néhány héttel ezelőtt a Vezess is hírül adta, hogy 100 darab új, alacsonypadlós elektromos busz beszerzésére nyújtott be pályázatot a Volánbusz, amiből 60-at nagyobb vidéki városokba, 40-et pedig a fővárosi agglomerációba szánnak a Zöld Busz Program támogatás keretében.
Kiszivárogtatott képek kíséretében arról az ír az Omnibusz, hogy hivatalosan ugyan még nem hirdettek végeredményt, az agglomerációs tendert az Inter-Traction Electrics Kft. (ITE) nyerte. A Vezess értesülései szerint azonban a Volánbusz agglomerációs tenderén az Omnibus Hungária Kft. és Inter-Traction Electrics Kft. (ITE) konzorcium indult és még nem történt eredményhirdetés. Ez azt jelenti, hogy bár már készülnek a német márka mannheimi üzemében az Mercedes-Benz eCitaro típusú elektromos buszok, de ha a konzorciumi páros mégsem nyerné meg a tendert, akkor „nyakán maradna a készlet”, azaz máshol kellene azt értékesíteni.
Az Omnibusz azt feltételezi, hogy azért gyártják ezeket a buszokat már most, mert azt tervezik, hogy az új elektromos buszokat a Nemzetközi Eukarisztikus Kongresszus (NEK), valamint a Nemzetközi Vadászati és Természeti Világkiállítás idején már szállítanának utasokat.
Nemrégiben a fővárosi utazóközönség próbálhatott ki egy Mercedes eCitarót tesztbuszként, erről itt írtunk részletesebben.