A Mercedes címvédője, Lewis Hamilton nyerte a 2021-as Forma-1-es Brit Nagydíjat a ferraris Charles Leclerc és a mercedeses Valtteri Bottas előtt. Az 52 körös futam legnagyobb történése a bajnoki éllovas Max Verstappen kiesése volt: a Red Bull hollandja éppen Hamiltonnal ütközött, a rajt utáni bukás pedig akkora volt, hogy emiatt meg is szakították a futamot.
A kalamajkából Leclerc olyan jól jött ki, hogy a megszakításnál ő találta az élen magát. Az állórajtnál jól is jött el, és egészen az 52 körös verseny 50. köréig is vezetett, de ekkor Hamilton megelőzte őt a sokkal gyorsabb autóval. A hétszeres világbajnok a Verstappen-ütközésért 10 másodperces büntetést kapott, melyet a kiállásánál töltött le. Bottas és a mclarenes Lando Norrs mögé tért vissza a pályára, de utóbbit hamar megelőzte, előbbinél pedig a csapatutasítás segített neki.
Bottas tempója ezen a futamon is elmaradt csapattársáétól. Az újraindítás után a Norris is elment mellette, akit csak a bokszkiállások során tudott megelőzni. A McLaren-versenyző negyedik lett hazai versenyén csapattársa, Daniel Ricciardo és a ferraris Carlos Sainz előtt, aki kerékcseréje során 10 másodpercet vesztegelt a szerelőgárda hibája miatt.
Lando also comes in for a fresh set.
Both cars continue the race on the Hard tyre. 🏎 #BritishGP 🇬🇧 [Lap 22/52] pic.twitter.com/3B9auSNJJq
— McLaren (@McLarenF1) July 18, 2021
Pontot szerzett még Fernando Alonso és Esteban Ocon az Alpine-nal: a spanyol és a francia a 7-9. helyeken közrefogták Lance Stroll Aston Martinját az eredménylistán. Az utolsó pont Cunoda Jukié lett: az AlphaTauri japánja hasznot húzott csapattársa, Pierre Gasly defektjéből a végén, a tizedik helyen haladó Kimi Räikkönen megforgásából és abból, hogy Sergio Perezt a Red Bull háromszor is a bokszba hívta kerékcserére. A nagyobbik energiaitalos csapat így nem is szerzett pontot Silverstone-ban, de mivel Perez futotta meg a leggyorsabb kört, a bónuszpontot nem kapta meg a korábbi leggyorsabb kört futó Hamilton.
A futamot Verstappenen kívül Sebastian Vettel adta még fel. A német az újraindítás után keresztbe csúszott, majd a mezőny végéről nemigen tudott elmozdulni, végül egy problémára hivatkozva az Aston Martin kihívta a négyszeres világbajnokot a versenyből.
SEBASTIAAAAAAN pic.twitter.com/ZJDbofg4ds
— Mattzel89 (@Mattzel89) July 18, 2021
Az egyéni bajnokságot továbbra is Verstappen vezeti 185 ponttal, de Hamilton korábbi 33 pontos hátránya 8-ra olvadt. Norris visszatért a harmadik helyre 113 ponttal, őt Bottas követi 108 egységgel, Perez az ötödik 104-gyel. Leclerc a dobogójának köszönhetően stabilizálta hatodik helyét 80 pontjával. A konstruktőrök között is elolvadt a Red Bull előnye, 289-285 az állás a Mercedesszel szemben. A McLaren-Ferrari között szűkült kicsit az olló a 3-4. helyen, 163-148 az arány ott a wokingi gárda javára.
A világbajnokság két hét múlva a Magyar Nagydíjjal folytatódik a Hungaroringen.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
Napos időben, 28 fokos levegő- és 51 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók a rajtrácsra a 2021-es szezon tizedik Forma-1-es futamára, a Brit Nagydíjra.
Az év 10. pole-pozícióját a sprintkvalifikáción Max Verstappen szerezte meg a Red Bull-lal a Mercedesben ülő Lewis Hamilton és Valtteri Bottas előtt. Őket a Ferrarival Charles Leclerc követte, mögötte a két McLaren-versenyzővel, Lando Norrisszal és Daniel Ricciardóval. A szombati sprint sztárja, a rajtrácsra menet megforgó Fernando Alonso a hetedik helyről várhatta a piros lámpák kialvását Alpine-jával az Aston Martin németje, Sebastian Vettel elől. A kilencedik hely eredetileg George Russellé lett volna, ám a Williams britjét három hellyel hátrasorolták egy sprintfutamos szabálytalanság miatt. Ennek Esteban Ocon (Alpine), Carlos Sainz (Ferrari) és Pierre Gasly (AlphaTauri) örülhettek.
A sprint nagy vesztese, a nagyot hibázó Sergio Perez a Red Bull-lal csak a bokszutcából indulhatott, az éjszaka során átvizsgálták az autóját és úgy állították be, hogy könnyebben előzhessen a mezőny végéről előretörve.
A mezőny többsége a közepes gumikon kezdte a futamot, csak Perez választotta a fehér oldalfalú kemény keveréket. A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia száraz időben az egy kiállásos taktika lehetett volna, közepes-kemény elosztásban, 18-25 körös első etappal. Hasonlóan gyorsnak gondolták a lágy-kemény változatot, melyben a lágy gumis etap 14-18 körös lehetett volna az 52 körös nagydíjon.
Silverstone, hope you’re ready for this? We’ve got hunting to do! 👊 pic.twitter.com/sBr7MEFrw4
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 18, 2021