Úgy tűnik, a kínai mobilgyártás világuralomra törését még a Huawei ellen bevezetett amerikai szankciók sem törték meg. A Huaweit még 2019-ben, Donald Trump elnöksége alatt tették feketelistára, nemzetbiztonsági aggályokra hivatkozva. Így nekik ugrott a Google teljes szoftverbázisa, valamint ellehetetlenítette a kínai cég számára a készülékeihez használt, amerikai fejlesztésű technológiákra épülő alkatrészek beszerzését.

Kínában viszont mindig van másik. A Huwaei visszaesett, de helyette itt van a Xiaomi, és ugyanolyan elánnal tör előre. A Xiaomi 17%-os részesedéssel és 83%-os éves növekedéssel a második helyen végzett, megelőzve az Apple-t. 

A top 5-be az Oppo (10%) és a Vivo (10%) fért még be, a Huawei pedig kicsúszott ebből az első ötös fogatból, ami elég nagy esés, hiszen nemrég még ez a márka előzte az Apple telefonokat.

A Xiaomi sikerének kulcsa, hogy még mindig olcsó tömegmodelleket gyárt, gyakran a fejlődő piacokra. A másik két dobogósnál, a Samsungnál és az Apple-nél átlag 40 és 75 százalékkal adja olcsóbban mobiljait. Igaz, kínálatukban megjelentek a prémiumárazású készülékek is, például a félmillió forintos Mi 11 Ultra.

Lenyomta egy kínai márka az Apple telefonokat 1

2020 negyedik negyedévében a Xiaomi globális leszállított mennyisége elérte a 43,4 millió darabot, 31,5%-os éves növekedéssel, ezzel először előzte meg az Apple-t, és visszatért a harmadik helyre. 2021 első negyedévében az Apple a globális okostelefon-piaci részesedés 15%-ával a második helyre lépett, őket szorosan követte a Xiaomi a maga 14%-os piaci részesedésével. A Xiaomi globális okostelefon-szállításai akkor 49,4 millió darabot tettek ki, 69,1%-os éves növekedéssel.

A vállalat 2021. első negyedévi jelentése szerint a Xiaomi okostelefonok több mint 100 piacra jutottak el világszerte, az okostelefonok piaci részesedését tekintve az első helyen állnak 12 piacon. A Xiaomi Európában jelenleg a második helyen áll, Indiában pedig több éve piacvezető pozíciót tölt be.