Megérkezett az Audi legújabb fegyvere azok számára, akik GT3 kategóriában támadnák az ellenfeleket a 2022-es szezonban. Az R8 LMS GT3 immár másodjára frissült, a 2015-ben bemutatott versenyautót 2018-ban átdolgozták, most pedig újabb optimalizálást végeztek rajta. A komplett autó kulcsrakész állapotban privát csapatok számára mostantól elérhető 154 millió forintért, vagyis egy felszerelt utcai R8 árának háromszorosáért.

154 millióba kerül a legújabb Audi 1

A második generációs Audi R8-ra épülve az új GT3-as versenyautó motorja is a széria modellekétől kicsit átdolgozott, de ugyanakkora, 5,2 literes V10-es szívómotor, megy 585 lóerőt teljesít. Szervizigénye kicsit más, minden 10 000 kilométer után komplett szervizt kell elvégezni rajta, és minden 20 000 kilométer után teljesen újjá kell építeni. Az erőt három kuplungtárcsás, hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül juttatja el a hátsó kerekekhez.

154 millióba kerül a legújabb Audi 13

Miben más, mint az elődje? Főleg aerodinamikában, a legtöbb ponton finomhangolták a karosszériát és teljesen új hátsó légterelőt is építettek rá. Változtattak a motor karakterisztikáján, átdolgozták a légkondicionálót, a futóművet és a verseny kipörgésgátlót is. Új a motor légbeszívó rendszere és az állítható keménységű rugók is, melyek a korábbi kettő helyett négy ponton állíthatóak.

154 millióba kerül a legújabb Audi 14

Hallgattak a korábbi ügyfelek visszajelzéseire és azok alapján változtattak az R8 versenyautón. Ezek mind a jobb és könnyebb kezelhetőség felé terelték az autót, hogy a kevésbé tapasztalt, vagy fiatal pilótáknak se okozzon túl nagy kihívást vezetni. Az új R8 GT3-at a 24 órás Spa Francorchamps futamon fogják kiállítani, először pedig valamikor az év végén gurulhat pályára a 2022-es szezon tesztfutamaiban.

154 millióba kerül a legújabb Audi 15