Lehet, hogy a közutakon már feldereng a benzines autók visszaszorításának terve, de ezzel párhuzamosan a pályára, gyorsulásra, hobbira épített projektek világa egyre színesebb. Ma már elképesztő az alkatrészbőség, a kínálat, amiből egy építő válogathat. 

Mára nem ritka az 1000 lóerő feletti Volkswagen Golf, rengeteg ilyen projektet láttunk már, és nem egy speciális műhelyből, hanem több helyről, sőt több országból. Ezt a videón látható negyedik generációs Golf R32-est például a Don Octane és a Wagner Tuning építette.

A gyári blokkot megtartották, de a 3,2 literes hathengeres kapott egy Garrett GTX4202R turbót, és a mozgó alkatrészek, szelepek, dugattyúk, vezérlés cseréje is megtörtént. Ezzel együtt is bravúr, hogy 1200 lóerőt és 1200 Nm nyomatékot termel a technika, amit a 4motion összkerékhajtás próbál hatékonyan aszfaltra juttatni.

Ha Volkswagen-tuning és ezer lóerő, akkor a Boba Motoring jut mindenkinek eszébe. Bár vannak még hasonló szörnyek, az ő Golfjaik a legdurvábbak, a DSG-re épülő konstrukció valami eszement brutális. Mindig találnak pár századot, évről évre tovább hegyezik, mi pedig csak ámulunk.

A számok magukért beszélnek: 

0-100 km/h 1,66 mp
0-200 km/h 4,40 mp
0-250 km/h 6,71 mp

Negyed mérföldön pedig bőven a tíz másodperc alatt, ez lassan a top fuel dragsterek szintje. 8,26 s @ 274,3 km/h.