Darabonként 6 kilogrammal csökkenti a nemrég megújult Bentley Bentayga rugózatlan tömegét az a 22 colos karbon kompozit keréktárcsa, amelyet most mutatott be a gyártó.
A Bentley információi szerint nem létezik ennél nagyobb szériagyártású szénszálas keréktárcsa. Az egyedi igények megvalósítására szakosodott részleg, a Mulliner által tervezett kereket a TÜV vizsgálta be, és a normál könnyűfém keréktárcsáknál jóval szilárdabbnak bizonyult: egy olyan ütésnél, ahol az alufelni már darabokra törne, a szénszálas darab csak deformálódik, így elkerülhető az azonnali nyomásvesztés, és az abból következő veszélyhelyzet.
A szénszálas keréktárcsa fokozott szerkezeti merevsége más előnyöket is hordoz: mivel nagy terhelésen nem szenved alakváltozást, az abroncs folyamatosan és egyenletesen tapad, illetve nem változik a kerékdőlés (megint csak a Bentley tájékoztatása szerint egy hasonló alumínium keréktárcsa esetén a kerékdőlés akár 1°-kal is változhat a kerék torzulása miatt.)
A keréktárcsa árát egyelőre nem hozta nyilvánosságra a Bentley.