A Forma-1-es Magyar Nagydíjat részletesebben kivesézzük a Vezess Csapatrádió következő adásában. Tarts velünk kedd este 19 órától YouTube-csatornánkon!

Évek óta nem végzett annyira előkelő pozícióban Fernando Alonso, mint a Forma-1-es Magyar Nagydíjon: Sebastian Vettel diszkvalifikálását követően negyedik lett a kétszeres világbajnok, miközben régi önmagát idézően versenyzett. A jóval gyengébb Alpine-nal is hosszú körökig fel tudta tartóztatni Lewis Hamiltont.

Utoljára a 2014-es Szingapúri Nagydíjon, még a Ferrari színeiben versenyezve zárt ennyire elöl futamon, miközben a hétszeres világbajnokkal vívott küzdelmével jócskán hozzájárult csapattársa, Esteban Ocon sikeréhez, aki pályafutása első győzelmét szerezte a Hungaroringen.

F1: A győzelem lebegett Alonso szeme előtt 1

„Carlost [Sainz – szerk.] és Lewis viszonylag gyorsan elkaptam, majd sorra futottam a leggyorsabb köröket. Akkor csak arra tudtam gondolni, hogy megelőzöm őket és próbálom megnyerni a futamot. Később elkezdett tudatosulni bennem, hogy a futamgyőzelem már nem lehetséges, de Carlos és Lewis megelőzése volt a cél” – mondta Alonso.

A 48. körben Hamilton kiállt második kerékcseréjére is, amivel a 40 éves spanyol már a negyedik helyen találta magát – ekkor már csak honfitársa választotta el attól, hogy 2014 után ismét dobogóra álljon. Hozzátette: „Úgy éreztem, valós esélyem van rá. Nem volt azonban elég jó a tempónk, főleg az egyenesekben Carlosszal szemben, így az utolsó kanyarból kigyorsítva nem volt esélyem előzni.”

Alonso elismerte, a verseny hajrájához közelítve azon morfondírozott, hogy a DRS-nek köszönhetően tudja menteni a saját bőrét, ezzel együtt pedig a negyedik hely is az övé lehet. Csakhogy közben felzárkózott Hamilton, és következett a kard ki kard 10 körön át. Öt körrel a vége előtt azonban elfékezte magát az addigra már elkopott gumikon, így egykori csapattársával szemben vert helyzetbe került.

„Minden egyes, Lewisszal vívott csatám miatt elveszítettem a DRS-előnyömet Carlosszal szemben. Szoros csata zajlott azért, hogy a negyedik helyet tartsam, így túlságosan is optimista volt a részemről a győzelemre gondolni, be kellett, hogy lássam” – magyarázta az F1-be a szezon elején, két év kihagyás után visszatért Alonso.

Többen is elismerték a munkáját, ugyanakkor arról sokáig ő maga sem tudott, kitartása mennyire kulcsfontosságú volt az Alpine számára. „Többé-kevésbé tudtam, hogy áll a verseny, de a csapat nem mondott nekem semmit. Figyeltem a kivetítőket, és tudtam, hogy Esteban és Vettel egymással harcolnak, két kanyarral voltak előttünk” – emlékezett vissza. „Ezért tudtam, hogy minden kör, amit Lewis mögöttem tölt, aranyat ér Estebannak.”

„Pedig eleinte azt hittem, hogy egy-két körnél tovább nem tudom tartani Lewist. Az utolsó kanyarokban viszont feltűnt, hogy szenved mögöttem. Ez elég volt ahhoz, hogy némi előnyre tegyek szert az egyenesig, és védekezzek. Azt hiszem, abban a tíz körben tanult még néhány ívet az utolsó három kanyarra, az új íveken ugyanis Carlost egy kör alatt megelőzte” – utalt arra, hogy Hamilton részben neki is köszönheti a második helyet.