Két önhibáján kívüli kiesés elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy Max Verstappen visszacsússzon Lewis Hamilton mögé az összetettben, ugyanakkor az elmúlt két hétvégén a Red Bull teljesítmény-visszaesése is szembetűnő volt, noha előtte öt versenyt nyert zsinórban a Milton Keynes-i csapat. Úgy tűnt, ez leginkább a Mercedes aerodinamikai fejlesztéseivel magyarázható, új teóriával rukkolt elő azonban az Auto Motor und Sport.
Állítólag arról pusmognak a Mercedesnél, hogy a Red Bullt – főleg motorerő szempontjából – a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egyik technikai direktívája foghatta vissza, a Honda-erőforrás energiagazdálkodása kapcsán ugyanis négy hónap alatt nem sikerült zöld ágra vergődni.
Hiába cáfolt a felügyelőtestület minden erre vonatkozó felvetést, az AMuS szerint azonban nem feltétlenül kell készpénznek venni a reakciót, már csak azért sem, mert a motorral kapcsolatos korrekciókat általában nem hozzák nyilvánosságra.
Mint azt a német orgánum megjegyzi, kölcsönös a gyanakvás a riválisok között. A Red Bullnál tudni vélik, hogy erősebbé vált a Mercedes motorja a hűtési rendszer fejlesztésével. „Mindent kicsavartunk a motorból” – idézi a brackley-i gárdát, habár minden jel arra utal, hogy a történetnek még lesz folytatása a nyári szünetet követően.
Érdekesnek ígérkezik a bajnoki küzdelem a Belga Nagydíjtól is, mivel a szezon második felében Verstappen és a Red Bull várhatóan további nehézségekbe fog ütközni. A Magyar Nagydíj rajtja előtt úgy döntöttek a Hondánál, hogy a harmadik, egyben utolsó büntetés nélkül behelyezhető egységet is megkapja a holland, miután a Silverstone-ban megsérült motoron találtak egy repedést.
A következő cserét viszont már nem ússza meg ingyen Verstappen, és esélytelen, hogy egyetlen egységgel kihúzzák a hátralévő tizenkét futamot. Mindenképpen számolnia kell így majd egy tízhelyes rajtbüntetéssel, éppúgy, mint Sergio Péreznek és Charles Leclerc-nek, mindkettejük motorja a hungaroringi rajtbalesetnél sérült meg komolyabban.