A szokásos B7-esnél is magasabb, VPAM VR10-es szintű védelmet nyújt a lövedékek ellen a Mercedes Guard új csúcsmodellje, a 612 lóerős V12-es motorral hajtott, összkerékhajtású Mercedes-Benz S 680 Guard 4Matic.
A VPAM VR10 akár a mesterlövész puskákból kilőtt lövedékek ellen is védelmet nyújt, ráadásul nem csak az autó egyes elemeit tesztelik külön-külön, hanem a jármű egészét is, így nem fordulhat elő, hogy a páncélozott elemek között valahol mégis utat talál magának egy lövedék.
Ez a VPAM VR10 általános leírása; az új S-osztály Guard különlegessége viszont, hogy bár kívülről ugyanúgy néz ki, mint egy átlagos S-osztály, az alumínium karosszérialemezek alatt egy teljesen egyedi vázszerkezet rejlik, amelyet eleve speciális anyagokból gyártottak.
Az ablakokat belülről polikarbonát réteg védi a szilánkos töréstől, ugyanakkor karnyi vastagságuk kívülről nem látható, így bár az utas egy páncélszekrényben utazik, ez nem tűnik fel sem neki, sem másoknak.
Ugyanezt a célt szolgálja, hogy az autó rendelhető négy- és ötüléses kivitelben, és az opciók, illetve kárpit- és burkolatanyagok választékát sem korlátozták – nem rendelhető viszont tetőablak, hiszen az gyengítené a védelmi szintet.
Az S-osztály védelmi képességeit most először biofidelikus bábuval tesztelték – ez a törésteszt bábuk ballisztikai megfelelői, felépítésük meglehetős pontossággal imitálja az emberi szervezetét (bőr, lágy szövetek, csontváz). A bábunak 42 „csontja” és mintegy tucatnyi „belső szerve” van.
Ami a robbanószerek elleni védelmet illeti, a hatóságok tudatosan titokban tartják a minősítési paramétereket, a Mercedes viszont, amit elsőként teszteltek az új, szigorúbb norma szerint, minden mérési területen maximális minősítést szerzett.
A böhöm nehéz, páncélozott autókat elektro-mechanikus rendszer mozgatja, akár lejtőn / emelkedőn is kényelmessé téve az ajtó csukását, nyitását. A rendszer fokozatmentesen működik, mozgását, illetve megállítását háztartási robotokból átvett mesterséges intelligencia vezérli.
Az ablakokat nem villanymotor, hanem hidraulika emeli és süllyeszti, így vészhelyzetben is van elég tartaléka a rendszernek, hogy felhúzhassák az ablakot. Minden ajtóban külön kompresszor és légtartály található.
A csomagot defektmentes abroncsok teszik teljessé; ezeken állapottól függetlenül 30 kilométert tehet meg az autó, így kimenekíthető az utas a támadásból.
A jól ismert 6,0 literes V12-es motor legnagyobb teljesítménye 612 lóerő, maximális forgatónyomatéka 830 Nm. Ehhez a motorhoz most először kínál összkerékhajtást a Mercedes, a 4Matic rendszer alaphelyzetben a nyomaték 69 százalékát juttatja a hátsó tengelyre.
A nettó 457 100 euróért (162 millió Ft) kínált autó gyorsulási értékét és tömegét nem tette közzé a Mercedes, végsebességét viszont igen: 190 km/órára képes, ráadásul ez egy elektronikusan korlátozott érték, amelyet a menetbiztonság érdekében határoztak meg.
A csomagtartó 390 literes, az utastértől páncélozott tűzfal választja el.