Ahogy korábban már beszámoltunk róla, a brit Radford karosszériaépítő műhely különleges projektbe fogott: megépítik a Lotus Type 62 modern replikáját. Az 1960-as évek sikeres versenyautója közúti sportkocsiként kel életre, és bár gyári Lotus technikákra épül, jóval radikálisabb, mint az átalakulófélben lévő gyár bármely terméke.

Ismét gyártják a hatvanéves sportkocsit 1

A mindössze 1133 mm magas autó historikus formavilágát Jenson Button közreműködésével alakították aerodinamikailag optimálissá, a tetőbe harapó ajtók, az izmos kerékívek, az orrban vízszintesen elhelyezkedő, látható hűtő és a dupla hátsó kacsafarok teljességgel egyedi jelenséggé teszi az autót. A speciális légterelő idom csak a Gold Leaf versenykivitelhez jár, a Classic verzió anélkül, letisztult formavilággal kerül forgalomba.

Az egyedi titán kipufogórendszer kerámia bevonatú végcsöveket kapott, hátul ezek, valamint komoly diffúzor és szénszálas motorburkolat határozza meg a képet. A zárófények, akárcsak az első lámpatestek, LED-esek.

Ismét gyártják a hatvanéves sportkocsit 11

A szénszálas betétekkel merevített, ragasztott alumínium vázszerkezetet és karbon karosszériapaneleket alkalmazó autó versenyváltozatának tömege nem éri el az egy tonnát, így a szokásos kompresszoros, 3,5 literes V6-os benzinmotor nem izzad bele a munkába. Alapverziójában 436 lóerős a motor, de a versenyváltozat módosított dugattyúkkal, hajtókarokkal, vezérműtengelyekkel és átírt vezérléssel 507 lóerőt ad le. Ez a motor egyébként kérhető az utcai verzióhoz is, ahogy a hétfokozatú DCT váltó is – alapkivitelben hatfokozatú kézi sebességváltót kap az autó. A fékeket az AP Racing szállítja.

Ismét gyártják a hatvanéves sportkocsit 12

Az autóból mindössze 62 darab készül, a gyártás még idén beindul, az első autókat 2022 első negyedévében vehetik át a megrendelők.