Sir Henry Birkin brit aranyifjú a múlt század húszas éveinek legendás autóversenyzője volt: nem a végső győzelemre éhezett, hanem a motorsport szeretete tüzelte – és végül egy autótűzben elszenvedett égési sérülés vezetett a halálához.

Az ő nevéhez fűződik a kompresszoros Bentley Blower koncepciója: meggyőződése volt, hogy a feltöltött autóval mindenkit legyőzhet majd. Részben igaza is volt, hiszen a Blower kora abszolút leggyorsabb autója volt, versenyt mégsem nyert, egyrészt, mert nehéz volt, mint egy tank, másrészt mert iszonyatos teljesítménye a megbízhatóság rovására ment.

Vadonatúj, 90 éves autót épített a Bentley 1

A Bentley Blower legendájának azonban ez sem állhatta útját, így amikor a Bentley szűk tíz éve úgy döntött, hogy limitált szériában életre kelti a hőskort, egyértelmű volt, hogy a Blowert hozzák vissza az élők sorába.

Ez a tizenkét darabosra tervezett széria most megvalósult: elkészült a legelső ügyfélautó, természetesen korhű kárpitozással, az alapját adó Blower modell színében. A szóban forgó veterán a négy Blower közül a második volt; a gyári tulajdonban lévő autó a mai napig nem csak üzemkész állapotban van, de hetente meg is futtatják. A zöld karosszériához fehér keréktárcsák, fehér bőr dekorelemek és fekete vászontető társul.

Vadonatúj, 90 éves autót épített a Bentley 11

Az autó két fontos apróságtól eltekintve 100%-ban azonos az eredeti Birkin-féle Blowerrel: az üzemanyag-szivattyúkat modern egységekre cserélték, az üzemanyagtartály pedig ütés- és szivárgásbiztos burkolatot kapott. A motor az utolsó szegecsig megegyezik az eredeti konstrukcióval – 4,5 literes lökettérfogat, alumíniumdugattyúk, hengerenként négy szelep és dupla gyújtógyertya – ezeket egyébként az eredeti motor a gyári beszámolók szerint „úgy falta, mint szamár a szénát”. Az újragyártott erőforrásnál remélhetőleg nem ez lesz a helyzet; a teljesítmény minden bizonnyal megegyezik az eredeti blokk 240 lóerejével.

Vadonatúj, 90 éves autót épített a Bentley 12