A közelmúltban bevezetett új Mercedes C-osztály terepkombi verziójáról már pár hete közöltünk kémfotókat, most pedig megérkezett a szériaverzió: noha a hivatalos világpremiert majd csak szeptemberben tartják, már most rendelkezésre áll minden információ.
Az autó szabad hasmagassága 40 mm-rel nagyobb, mint az átlagos C-osztályos kombié, részben a nagyobb kerekeknek köszönhetően. Emellett megerősítették az első futómű kormánycsuklóit. A lengéscsillapítás nem aktív, de a kitéréstől függően változó eltérő mértékű, így a nagy ütéseknél sem ül fel, a rázkódásokat pedig hatékonyabban enyhíti a rendszer.
A szokásos üzemmódok (normál, komfort, sport, egyedi) mellett két új állás is elérhető: az egyik a terepre optimalizált offroad üzemmód, a másik pedig ugyanez, de ereszkedés-szabályozással (DSR) kiegészítve.
Az All-Terrain modell nem csak az összkerékhajtást kínálja alapáron (45/55 százalékos nyomatékmegosztással), hanem a kifinomult adaptív LED- fényszórókat is. A technológia oldalanként 1,3 millió apró tükör segítségével irányítja pontosan oda a fényt, ahol arra szükség van, mégpedig a fedélzeti kamera és egyéb érzékelők, valamint a műholdas navigációs térképadatok függvényében.
Alapfelszerelés az elektromos reteszelésű, elrejthető vonóhorog, amellyel 1,8 tonnát húzhatunk; opcióként vontatmány-stabilizáló funkció kérhető az ESP-hez, amely 65 km/óra felett lép működésbe. További hasznos extra az utánfutó parkolását segítő rendszer, amely akár ehhez, akár a 360°os kamerarendszerhez társítható.
Kattints ide, ha videón is megnéznéd a terepre átgyúrt C-osztályos kombit
A modell kétféle 48 voltos mild hibrid hajtáslánccal rendelhető. A 2,0 literes benzines teljesítménye nyilván megegyezik az eddig is elérhető C 300 4 Matic modellével (258 LE, 400 Nm). A dízel várhatóan az erősebb, 265 lóerős verzió lesz, ám mivel a dízelmotorhoz eddig egyáltalán nem kínált összkerékhajtást az új C-osztály, ezen a téren csak találgatunk.