A vállalatot eredetileg a Közlekedési és Postaügyi Minisztérium alapította 1966 januárjában, hogy létrehozzon egy olyan céget, amivel mind a szocialista piacot, mind pedig a „tőkés” nyugat-európai térséget ki lehet szolgálni. A Hungarocamion a működését 375 darab saját és bérelt járművel kezdte meg, amelyek között szép számmal akadtak hazai gyártású Csepel és csehszlovák Škoda teherautók is. Nem sokkal később azonban felcsillant a remény, hogy svéd gyártmányú teherautókkal frissülhet fel a Hungarocamion járműparkja.

1967-ben (és 1968-ban) svéd delegációk adták egymásnak a kilincset a mátyásföldi Ikarus Egyedi Gyáregységben. A magyaroknak kapóra jött, hogy 1967-ben Svédország is áttért a jobboldali közlekedésre, így úgy vették az új buszokat a világ minden tájáról, mintha nem lenne holnap. Természetesen az ekkor Európa legjelentősebb autóbuszgyártójává váló Ikarus sem maradt ki ebből a projektből és Volvo-alvázra elkezdett autóbuszokat karosszálni a svédeknek, a pontos történetről ezen a linken olvashatsz részletesen. A két ország közötti kereskedelmi forgalom egyre élénkült és úgy tűnt nincs megállás: még 1967-ben Svédország és Magyarország megállapodott arról, hogy „a magyar autóköz­lekedés a Hungarocamion Vol­vo teherautókat állít üzembe. Még ebben az évben importálunk közel száz Volvo FB 88 típust” – adta hírül az Autó-Motor. 

Ezek voltak a Hungarocamion első Volvói 1

1968-as kép egy Volvo F88-asról.

A prognózis nem volt egészen pontos, végül úgy alakult, hogy hússzal kevesebb új Volvo érkezett a vállalathoz. 1967 december közepéig 50 darab 270 lóerős dízelmotorral szerelt Volvo F88-as nyerges vontató, illetve 30 darab 22-24 tonnás hasznos teherbírással rendelkező ponyvás, pótkocsis szerelvény került a Hungarocamionhoz. Ezek egy részét a XI. kerületi Gellért-szálló előtt mutatták be. Az eseményen a vállalat akkori igazgatója, dr. Mezei Gábor elárulta, hogy további 30 darab hűtőkocsis Volvo F88-ast vásároltak. 

Ezek egy évvel később gördültek be a Hungarocamion Cinkotai úti telephelyére ( itt található ma a Volvo Hungária) a Közlekedés című folyóirat szerint. Első körben 15 darab ilyen Volvo F88-as érkezett 1968 november közepén a vállalathoz. Érdekesség, hogy ezeket már  az újság szerint Fruehauf hűtős pótkocsival szerelték. Az első adagot 25 további követte, így 1968 végére 40 darabosra nőtt a hűtős Volvo F88-asok száma a Hungarocamionnál. 

Ezek voltak a Hungarocamion első Volvói 2

A Cinkotai úti Hungarocamion telephely szerelőműhelye a Volvók beszerzése után.

Ezek voltak a Hungarocamion első Volvói 3

Színes-fotó a Hungarocamion telephelyéről. Bal oldalon egy Volvo F88-as látható.

A beszerzett Volvo vontatók kapcsán akkortájt dicsérték a magyarok az ülések kiváló rugózását, valamint azt, hogy két fekhely is rendelkezésre ált a fülkében. „A vontatott hűtőkocsik az eddig használt típusoknál na­gyobb befogadó képességűek. Az eddigi 53 köbméterrel szemben az új hűtőkocsik 63 köbméteresek, tehát 15 száza­lékkal nagyobb az űrtartal­muk, önsúlyuk viszont másfél tonnával kisebb. Ennek követ­keztében az eddiginél 23 szá­zalékkal nagyobb a teherbírá­suk” – tudósított a Közlekedés című folyóirat 1968 novemberében. 

Így kezdődött tehát a Volvo teherautók története a Hungarocamionnál és ez a kapcsolat még a vállalat megszűnésével sem tűnt el, ugyanis a Hungarocamion jogi utódja, a Waberers is vásárolt később Volvo nyergesvontatókat. A Hungarocamion iránt érzett nosztalgia máig él, nem csoda, ha két évvel ezelőtt egy Hungarocamion színekbe öltöztetett Volvo FH gördülhetett ki a Volvo Hungária Kft. Cinkotai úti telephelyéről. A fuvarozás dicső múltját idéző szerelvény azóta is nagy népszerűségnek örvend.