10 darab elektromos e-Transitot szállított le a Ford német, norvég és brit üzemeltetőknek azzal a céllal, hogy valós körülmények között tesztelhessék a sorozatgyártás előtt álló modellt. A tesztflotta meglehetősen sokrétű feladatok kiszolgálására alkalmas, hiszen csomagszállító, élelmiszer-szállító, valamint építőanyag-szállító is megtalálható a próbaüzemeltetésre bocsátott E-Transitok között. A szakemberek igyekeztek minél változatosabb, különféle igényeknek megfelelő járműparkot összeállítani, így szimpla és dupla fülkés, zárt áruszállító, valamint raktérhűtéssel rendelkező variánsok is helyet kaptak a flottában.
A felszereltséget tekintve a tesztpark egyes járműveit az F-150-ből ismerős 2,3 kW teljesítményű Pro Power Onboard generátorral is ellátják, amelynek köszönhetően az üzemeltetők mobil áramforrássá alakíthatják át a járműveket az elektromos szerszámok, például fúrók, vagy csiszológépek működtetésére. A minél praktikusabb felhasználás érdekében a platós változatokat elektromos súlyérzékelőkkel, a panel furgonokat pedig átjárható fülkékkel látják el.
A tesztelésben részt vevő vállalatok között olyan neveket találunk, mint a DHL Express, a Norwegian Post, vagy éppen DPD. A programban részt vevő cégeknek 6-12 hónapnyi idő áll rendelkezésre az E-Transitok tesztelésére. A Ford a tesztelés során szerzett tapasztalatok alapján véglegesíti a sorozatgyártásra szánt változatokat és a tervek szerint jövőre elstartolhat a tisztán elektromos Transit szériagyártása.
A Ford E-Transit zárt áruszállítós változata 1616 kilogrammos maximális teherbírással, míg a fülke-alvázas kivitel 1967 kilogrammos teherbírással lesz elérhető az európai piacon. A jármű hajtásáról egyelőre egyféle, 430 Nm csúcsnyomatékú és 267 lóerős teljesítményű villanymotor gondoskodik, amely a 67 kWh kapacitású lítiumion akkumulátorcsomagból nyeri a működéshez szükséges energiát. A gyártó közlése szerint az E-Transit egy feltöltéssel 350 kilométert tud megtenni (WLTP-ciklus szerint), ezzel mindenképpen csúcstartó lesz az elektromos furgonok szegmensében.