A veszprémi murva után a hétvégén (augusztus 27–29.) újra aszfalton mérkőzhet meg a Rally1, a Rally2 és a historic mezőnye. A tét nem csekély, hiszen a két éllovas, a Hadik–Kertész és a Csomós–Klausz kettős között mindössze négy pont a különbség, így köztük minden egyes tizedmásodpercnek komoly jelentősége lehet.

Mindent egy lapra kell viszont feltennie a Klausz–Csányi, az Ostberg–Torstein és a Turán–Bagaméri párosoknak, ha versenyben akarnak maradni a bajnoki címért folytatott küzdelemben. Ők 27, 43, illetve 48 pont hátrányban vannak, ami ugyan jelentősnek tűnik, de az idei kiélezett küzdelemben bármi előfordulhat.

Bajnoki elődöntő a Vértes-ralin 1

Szintén nagy verseny várható a kétkerék-hajtásúak között. Itt az RC4-es kategóriát a Szauer–Kerék kettős négy pont előnnyel vezeti, a Német–Szőke páros előtt. A Peugeot Kupában – amiben az eddig öt ORB-futamból csak három számított be – fordított a helyzet: Német vezet egy pont előnnyel a Hangodi–Bunkóczi kettős előtt, Szauer pedig csak a negyedik helyen áll.

Az azonban biztos, hogy még náluk is jobban várja a Vértes-ralit a Rally2 mezőnye. Ők ugyanis május közepén – három hónapja – versenyeztek utoljára. Az Ózd–Eger Rally után a Rally2 Bajnokság versenyzői „sztrájkba léptek”, és nem vettek részt a júniusi Salgó-ralin, hanem egyeztetéseket kezdeményeztek az MNASZ-szel, valamint a szakági bizottsággal, hogy javuljanak az általuk felvázolt feltételek a Rally2-ben.

A júliusra tervezett Komló-rali időpontját októberre halasztották, így bő három hónap után mindenki tűkön ülve várja, hogy a hétvégén, Mór környékén folytatódhasson a 2021-es Rally2-bajnokság.

Az újraindulás előtt a bajnokság élén a móri ifj. Fogarasi Attila és Toloczkó Péter áll Hondával, a dobogó második fokát a skodás Zsebe Gábor és Mohácsi László foglalja el, a bronzérmet pedig jelenleg Ruszó Krisztián és Geró Gábor (Lada VFTS) birtokolja.