A Lada 2105-2107-es párosa a világ egyik leghosszabb ideig gyártott típusa, a modernizálása többször felmerült, de végül nem sikerült modernizálni a típust. Ez a forma kialakításából is fakad, a minden ízében szögletes karosszériát bárhogy átrajzolva csak az eredetinél rosszabb eredményt kapunk.
Ez jól látszik az egyik komolyan gondolt prototípuson, a 2107M verzión. Ennek terveit már 2002-ben papírra vetették, de a képeken látható példányt csak 2006-ra rakták össze. Végül a gyártásra már nem került sor, csak ez az egy kiállítási darab készült el, aminek orrába a többi modellből ismerős 1,7 literes, 86 lóerős, négyhengeres motor kerülhetett volna.
A Porsche-féle ezerötös sem kellett az oroszoknak
Szintén hamvába holt, de sokkal életképesebbnek tűnő próbálkozás volt a Porsche segítségével talpra állított, még a 2103-asra épülő típus a hetvenes évekből.
1975-ben furcsa, baráti kézfogás nyúlt át a vasfüggönyön. A Porsche vezérigazgatója, Ernst Fuhrmann találkozott a szovjet autóipar fejével, Viktor Poljakovval, és megállapodtak egy hároméves együttműködésben. A rövid életű házasság egyetlen eredménye a VAZ 2103 németek által átfésült verziója.
A Porsche fejlesztői átdolgozták a futóművet, felfrissítették a belsőt, és tisztább, a korszellemnek megfelelően több műanyaggal gazdagított belsőt kanyarítottak az ezeröcsinek. Az átalakítás azonban az oroszok torkán akadt, visszadobták az ötletet, ami tulajdonképpen érthető, a krómozott hűtőrács száműzése láttán ki ne csapott volna az asztalra?
Ennek ellenére az együttműködés nem szűnt meg, a Porsche mérnökeinek keze nyoma tetten érhető a Samara típusoknál, a motort tulajdonképpen ők fejlesztették, de az oroszok büszkesége nem engedte, hogy ott díszelegjen a blokkon a Porsche System felirat.