A Volkswagen-csoport 2025-ben mutatja be az MEB platform rövidített kivitelére épülő új, elektromos városi járművét. Ennek különböző variánsait a konszern összes márkája forgalmazza majd a maga színeiben, összesen mintegy félmillió példányban évente. A villanyautó Martorellben, a SEAT/Cupra gyártóüzemében készül majd, és a Cupra most bemutatta, milyennek szeretné látni a saját példányát.

Mindent visz a 435 lóerős városi terepjáró 1

A Cupra UrbanRebel Concept nem rejti véka alá sportosságát – vagy inkább fogalmazzunk úgy, első pillantásra fel sem tűnik, hogy van autó a hatalmas aerodinamikai kiegészítők mögött. Pedig van: az orr konkáv felületei a tervezők szerint egy cápa orrát idézik, az oldalra húzódó szélvédő sisakrostélyt mintáz, oldalról pedig markáns ék alak rajzolódik ki a gigantikus hátsó szárny árnyékában.

Mindent visz a 435 lóerős városi terepjáró 17

Az autó alapvető méretei (4080 x 1795 x 1444 mm) többé-kevésbé véglegesnek tekinthetők, az extrém teljesítményű villanymotorban viszont hiába reménykedünk: ennek állandó teljesítménye 250 kW (340 LE), de átmenetileg ennél közel 30 százalékkal többet, 320 kW-ot (435 LE) is tud. Így nem meglepő, hogy az autócska mindössze 3,2 mp alatt gyorsul 100 km/órára.

Mindent visz a 435 lóerős városi terepjáró 33

További részletek az UrbanRebel Concept világpremierjén, a jövő héten várhatók.