Gombnyomásra behúzza kezelőszerveit, és teljesen autonóm üzemmódban közlekedik tovább az Audi Grandsphere Concept, a márka 535 centiméteres luxusóriása. A szintén önvezető képességgel felvértezett, változtatható tengelytávú Audi Skysphere után ezúttal a komfortra helyezték a hangsúlyt.
A komfort persze ma már túlmutat azon, hogy kényelmesek az ülések, csendes az autó, és finom a rugózás. A Grandsphere például személyesen azonosítja utasait, még beszállás előtt aktiválja kedvenc klíma-, színharmónia- és médiabeállításaikat. A telefonjukon éppen futó tartalmakat (zene, videó, cikkek) átveszi a hozzájuk rendelt képernyőre.
Mivel az Audi Grandsphere 4. szintű önvezetésre képes (ha kell, akár önállóan azonosítja leendő utasainak tartózkodási helyét, és felveszi őket), értelmét veszti a sofőrös autó kifejezés. Az igazgató úr tehát mostantól nem hátul, hanem elöl foglal helyet, több funkció szerint beállítható (akár 60 fokig hátradönthető) fotelben, amelyet csupa üveg felületek vesznek körbe, a szélvédő pedig hatalmas kivetítővé alakul át, ha úgy szeretné.
A kijelzőkoncepció egyébként is újszerű: a fenntartható forrásból származó fafelületek vetítővászonként szolgálnak, az információk közvetlenül ezeken jelennek meg. A környezet teljesen bőrmentes. A legizgalmasabb kezelőszerv az ajtópanelre helyezett vezérlőpanel, amely emberi vezetéses üzemmódban hagyományos érintésérzékeny felületként szolgál, ha viszont elheveredünk, hogy pihenjünk, a kéz- és szemmozdulatokból is ért.
Ami a teljesítményt, a műszaki tartalmat illeti, azt az Audi ezúttal másodlagosként kezelte: új szemléletük szerint a legfontosabb az utazókörnyezet kialakítása, és minden továbbit ennek kell alárendelni. Azért nem hagyták teljesen figyelmen kívül a részleteket: az új prémium elektromos platformra (PPE) épülő autó a két tengelye közötti tekintélyes, 319 centiméteres szakaszon hordja akkumulátorait.
A teljes kapacitás 120 kWh körüli; innen kapja az energiát az a két villanymotor, amely együtt 530 kW (721 LE) teljesítményt és 960 Nm forgatónyomatékot fordít az autó dinamikus mozgatására. A végsebességről csak annyit árul el az Audi, hogy korlátozott, 100 km/órára mindenesetre bő négy másodperc alatt gyorsul az autó; stabilitásáról egykamrás légrugózás gondoskodik.
A hatalmas akkumulátor 800 V-on, akár 270 kW-tal tölthető. 100 perc alatt 300 kilométerre elegendő áramot tud felvenni, a teljes (5-80%) töltés nem egészen 25 percig tart, ha pedig 100%-ról indulunk, akár 750 kilométert tehetünk meg egy feltöltéssel.