A Nikola Motor Company megállapodást kötött a Bosch Csoporttal arról, hogy a jövőben a startup saját maga gyárthassa a teherautóihoz szükséges üzemanyagcellákat a német vállalat licence alapján. A tervek szerint a Nikola a 7-es és 8-as osztályú teherautóihoz az Arizona államban, Coolidge-ben található gyárban szerelné össze a Bosch üzemanyagcella moduljait.
A hidrogéncellás haszonjárművek építéséhez nélkülözhetetlen főegységeket az Iveco S-Way alapjaira épülő, Nikola Tre nyerges vontatóban, valamint a Nikola One örökségét továbbvivő, de már hivatalosan Nikola Twóként futó távolsági áruszállításra fejlesztett csőrösben fogják felhasználni. Mivel az üzemanyagcellák nem kevés helyet foglalnak el, ezért a tengerentúlon a Nikola Tre hivatalosan nappali fülkével rendelkező nyergesként fut és csak a Nikola Two rendelkezik hálófülkével.
Az első hidrogéncellás nyergesek 2023-ban gördülhetnek ki a Nikola Motor Company gyárából. A gyártás várhatóan a Tre modellel kezdődhet meg, amelyek egy feltöltéssel 500 mérföldet, vagyis körülbelül 800 kilométert tehetnek meg. A következő gyártásba kerülő hidrogéncellás nyerges vontató pedig a Nikola Two lehet, amely a gyártó ígérete szerint közel 1500 kilométert tud majd megtenni egy feltöltéssel. Várhatóan mindkét modell ugyanazokat az üzemanyagcellákat fogja használni. Ám míg a Tre esetében 200 kW-os, addig a Two esetében 300 kW teljesítményű üzemanyagcella egységet építenek be.
A most megkötött megállapodás eredményeként a Nikola Motor Company legalább 4600 négyzetméterrel fogja kibővíteni az arizonai gyárát. Az üzemanyagcellák helyszíni összeszerelése pedig további 50 fő számára jelent munkalehetőséget. Az alapvetően európai főegységeket használó Tre FCEV szériagyártása várhatóan Európában is elindul majd az évtized közepéig, kontinensünkön azonban Iveco márkanév alatt fognak forgalomba állni a Bosch üzemanyagcellával készülő nyerges vontatók. Ezen járművek végszerelése az Iveco ulmi gyárában történhet majd.