Nagy port kavart az elmúlt napokban, hogy a tokiói paralimpiai faluban egy gyalogátkelőhelyen elgázolta Kitazono Aramicu japán dzsúdóst a Toyota önvezető autóbusza. Tojoda Akio, a japán gyártó vezérigazgatója a nagy nyilvánosság előtt kért bocsánatot a látássérült sportolótól az eset után. Súlyos sérülések nélkül megúszta ugyan a balesetet a paralimpikon, a folytatástól azonban vissza kellett lépnie vágásai és zúzódásai miatt.
A történtek után néhány napra le is állították a Toyota e-Palette működését. „Érzékelte a gyalogátkelőt a jármű szenzora, aktiválta az automatikus féket, a kezelő pedig a vészféket is” – idézi a japánok közleményét a CarBuzz. Azóta már újra szolgálatba állt az önvezető busz, fokozott biztonsági intézkedések kíséretében. Növelték a busz figyelmeztető jelzéseinek hangerejét, a kezelők pedig manuálisan szabályozzák gyorsítását, lassítását és megállását.
Ebben a videóban bemutatják az e-Palette működését.
Bővítik a biztonsági személyzetet is a gyalogosok biztonságának érdekében: az eddigi hat helyett húszan lesznek szolgálatban a kereszteződésekben. A Toyota megerősítette, tovább keresik annak lehetőségét, miként tudnák növelni a biztonságot, miközben a baleset vizsgálatában együttműködik a rendőrséggel.