Újrahasznosított, újrahasznosítható anyagok felhasználásával épült a BMW új tanulmányautója, a négyméteres, négyszemélyes i Vision Circular. A vállalat már jelenleg is 30%-ban újrahasznosított, újrafelhasznált anyagokból építi autóit, a jövőben azonban ezt az arányt fokozatosan 50 százalékra kívánják emelni.

Ez az autó soha nem ér véget 1

Ennél is messzebb tekint a körkörös gazdaságot nevében is hirdető tanulmányautó, amely megvalósítja a nyersanyagok teljes egészében zárt körforgását, azaz 100 százalékban újrahasznosított anyagokból készül, és 100 százalékban maga is újrahasznosítható.

Ez az autó akkumulátorára is igaz. A szilárdtest akkutechnológia a jelenleginél jóval nagyobb energiasűrűségű, az újrahasznosított anyagokból készülő, teljesen újrahasznosítható energiatároló rendszer ráadásul takarékosan, felelősségteljesen bánik a ritka természeti erőforrásokkal.

Ez az autó soha nem ér véget 41

A tervezés és a gyártás során négy ponton érvényesült a környezetbarát szemlélet: újragondolták az alkatrészek anyagösszetételét, illetve gyártási folyamatát, csökkentették az alkatrészek számát, ahol lehetett, egyszerűsítették a rendszereket, illetve megszabadultak az olyan energiaintenzív, illetve környezetileg nem kedvező tényezőktől, mint a karosszéria fényezése, a bőrkárpitozás vagy a krómozás. Amit lehet, újra felhasználtak (ennek érdekében egységesítették és leegyszerűsítették például a komponenseket összekötő csatlakozásokat), amit nem, azt újrahasznosították.

Ez az autó soha nem ér véget 42

A hűtőmaszk kerete egyrészt egységet alkot a fényszórókkal, másrészt digitális interfészként is szolgál – ez egyébként az egyetlen díszítőelem az autón, amiről nem csak a krómozást, de az emblémákat is lehagyták. Festés helyett az eloxált fémfelület szolgál esztétikai élménnyel.

A lökhárító és a szélvédő alatti terület egyaránt újrahasznosított anyagokból készült – az előbbi műanyagból, az utóbbi alumíniumból. Az abroncsok fenntartható forrásból származó, természetes kaucsukból készülnek, amibe újrahasznosított gumiszemcséket vegyítenek. A keréktárcsák lamellás kialakítása egyrészt minimális anyaghasználatot igényel, másrészt hatékony fékhűtést eredményez.

Ez az autó soha nem ér véget 43

A hűtőmaszkon kívül legfeljebb csak a hátsó oldalablak kunkora, a Hofmeister-kink segíthet azonosítani az autó márkáját, amelynek arányai nem csak a BMW-től, de minden más, ma ismert járműtől is nagyon messze állnak.

A minimalista utastérben az ülések inkább emlékeztetnek fotelre és kanapéra, amelynek kárpitját egyszerű kötél rögzíti a vázhoz. A műszerfal pedig egy faelemek közé beékelt, kristályszerű szobor, amely mintha a jármű agyát testesítené meg. Kijelzőként a szélvédő alsó szakasza szolgál, az ajtóban pedig minden elektronikus elem egyetlen egységben kapott helyet, így egyszerűen kiemelhető és újrahasznosítható.

Ez az autó soha nem ér véget 44

Minden ülőhely saját hangszórókat kapott, leegyszerűsítve a hangerő- és hangzásszabályozás kérdését, hiszen nem kell az utastér egészében gondolkodni.

Persze, mint modern villanyautó, a BMW i Vision Circular nem csak felvenni képes az elektromos energiát a hálózatból, de oda vissza is tudja azt táplálni, a körkörösség tökéletes megvalósításaként, a hatékony közlekedést pedig a hálózatba kapcsolt járművekkel folytatott kétirányú kommunikáció segíti.