A Mercedes-Benz Axor fülkéjével szerelt Kamaz már teljesen más világ. Mindezt jól mutatja, hogy alváza számos alternatív, így például az elektromos, vagy akár az üzemanyagcellás hajtás fogadására is kiválóan alkalmas. Az orosz gyártó lerántotta a leplet a GreenGT-vel közös fejlesztéséről.
A háromtengelyes áruelosztó feladatokra tervezett nappali fülkés teherautót egy 170 kW teljesítményű üzemanyagcella rendszerrel, valamint két darab 85 kWh kapacitású akkumulátorral szerelték fel. Az üzemanyagcellák működéséhez szükséges hidrogént a teherautó tartályokban tárolja el, ezek száma függ a megrendelő igényeitől, de a most bemutatott példány a gyár közlése szerint egy feltöltéssel 500 kilométert tud megtenni. Jó hír, hogy mindössze 15 perc alatt teljesen feltölthető, vagyis egy nap akár ennél hosszabb távok is megtehetők a hidrogénes Kamazzal, ha a helyzet úgy kívánja.
Ha hinni lehet a tatárföldi Naberezsnije Cselniben működő vállalat híroldalának, akkor elmondható, hogy ezt a 6×2-es hajtásképletű teherautót 44 tonnás össztömegre kalibrálták, vagyis a nehéz teherbírású teherautók között száll versenybe a megrendelőkért. Innen nézve nem csoda, hogy a GreenGT által fejlesztett hajtáslánca nagy, 570 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhet.
Bár a fenti paraméterek alapján akár egy ígéretes járműről is lehetne szó, a Kamaz egyelőre még kivár a sorozatgyártással. Először ugyanis normál üzemi körülmények között fogják tesztelni ezt az újdonságot. Annyi bizonyos, hogy novemberben a Svájcban található Bernben fog szolgálatot teljesíteni. Ha beválik, akkor az alpesi országban élesedhet az üzemanyagcellás teherautók közötti verseny, Svájc volt ugyanis az első ország, amely nagyobb flottát vásárolt a dél-koreai fejlesztésű Hyundai XCient Fuel Cell közepes teherbírású teherautóból. A Kamaz nemcsak üzemanyagcellás, hanem akkumulátortechnológiás teherautókkal is kísérletezik.