A SEAT-ból kivált sportmárka, a Cupra egy évvel ezelőtt mutatta be az ABT-vel közösen fejlesztett villanymotoros offroad versenyautóját, az Extreme E szériához fejlesztett e-CUPRA ABT XE1-t. Ennek a továbbfejlesztéseként leplezték le most a Cupra Tavascan Extreme E tanulmányautót, amelynek formanyelve már a 2024-ben piacra lépő, tisztán elektromos Cupra Tavascan szériamodellt előlegezi meg.

Versenyautóból épít szabadidőjárművet a Cupra 1

A tavalyi Extreme E szériában versenyző autóhoz képest jelentősen átdolgozták a modell orrát és farát; a LED-es lámpatesteket 3D nyomtatóval megformált vázba illesztették bele.

A versenycsapat egyébként is előszeretettel alkalmazza az additív gyártási technológiát, mivel 3D nyomtatóval 6 óra alatt kész az új alkatrész, és az esetleges módosításokat is villámgyorsan lehet megvalósítani.

Versenyautóból épít szabadidőjárművet a Cupra 25

A nyomtatott alkatrészek mellett fenntartható alapanyagból: lenrostból gyártott elemeket is találunk a karosszérián. Ezekkel hatékonyan helyettesíthetők a szokásos karbon kompozit alkatrészek, javítva a versenyautó környezeti kompatibilitását.

A műszaki paraméterekből nem sokat árult el a gyártó. A Cupra Tavascan Extreme E Concept akkumulátora 54 kWh kapacitású, és hogy a hátsó tengelyt minél jobban terheljék, az utascella mögé építették be. Az autó álló helyzetből négy másodperc körül gyorsul 100 km/órára, összhangban a szabályzattal.

Versenyautóból épít szabadidőjárművet a Cupra 26