A Forma-1-es Olasz Nagydíj második szabadedzésén Carlos Sainz az Ascari-sikán bejáratánál elveszítette az irányítást Ferrarija felett. A spanyol az autó orrával ütközött a falnak, viszonylag nagy erővel: a rádiózásból hallatszott, hogy a versenyző igencsak megérezte az ütést. Ezt támasztják alá azok a felvételek is, melyek a becsapódás közben készültek Sainzról, bár ezek adták az aggodalmat is.

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

A spanyol feje ugyanis nagyon előrebillent, melynek – amennyiben minden védőeszköz megfelelően működik – nem szabadna megtörténnie. Az nem tiszta, hogy sisakjával eltalálta-e a kormányt, de egy, a fenti videóban is látható mértékű előredőlés már nagyobb a megszokottnál.

Emiatt a sportág felügyelő testülete vizsgálatot indított, melynek célja kideríteni, mi okozhatta a szokatlan történést. Ezen felül a Ferrari is indított egy belső vizsgálatot hasonló célból.

Sainz fejét két dolog tarthatta volna a helyén: a HANS-rendszer, melyet a sisakra erősítenek, és megakadályozza az ostorcsapás-sérüléseket, a másik pedig a biztonsági övrendszer. Előbbi nem kapcsolódott ki Sainz elmondása szerint. „A becsapódás olyan erős volt, hogy a fejem annyival előremozdult az övvel együtt.”

Így maradt az öv, melyet részletesebben is megvizsgálnak Michael Masiék. „Az öveket úgy tervezik, hogy nyúljanak. Egy emberi test van mögötte, valamennyit engednie kell. Meg fogjuk nézni az öv nyúlását, ahogy minden nagyobb balesetnél tesszük” – mondta a versenyigazgató.