A világ legdrágább autójának címét időről időre valamelyik, még épségben lévő Ferrari 250 GTO kapja, de lehetséges, hogy hosszú idő után most letaszítják a trónról a klasszikus olasz sportautót.

Nemrég az egyik legismertebb autós influenszer készített videót egy igazán különleges, és főleg ritka autóról, miután felbecsülték a jármű értékét. Az 1955-ös Mercedes 300 SLR Coupé (más néven Uhlenhaut Coupé) akár 300 millió dollárt is érhet a szakértők szerint. Ez átszámítva 90 milliárd (!) forint, szóval az ötöslottó, de még az Eurojackpot főnyereménye is nagyon kevés lenne hozzá.

 

A Uhlenhaut Coupé a Mercedes-Benz 300 SLR-re épült, ahogy az a nevéből is sejthető volt. Az SLR 310 lóerős, 2982 köbcentis motorjával 300 km/óra feletti végsebességre volt képes. Ez a típus két győzelmet aratott az 1955-ös Targa Florión, a Tourist Trophyn, a gyilkosan nehéz nürburgringi Eifel-versenyen, a Svéd Nagydíjon és a Brescia-Róma-Brescia útvonalon kiírt Mille Miglián.

A cél az volt, hogy a versenyautó és az 1954-től gyártott, sirályszárnyas széria 300 SL közé hidat verjenek egy kemény tetős utcai versenyautóval. A 300 SLR Coupéból végül nem lett sorozatgyártású autó, mindössze kettő készült el belőle. Az egyik az 1989-ben elhunyt fejlesztőmérnök, Uhlenhaut szolgálati autójaként szolgált, amely a Mercedes történetének leggyorsabb és leghangosabb „cégautója” volt. Uhlenhaut csak azzal a feltétellel kapott hivatalos engedélyt az ezüstszínű sportautó utcai használatára, ha két kiegészítő hangtompítót szerel a kipufogórendszerbe. Az acél rácsvázra épített, alumíniumkarosszériás SLR-Coupé alig volt nehezebb és lassabb a versenyváltozatnál. Az 1117 kilós autó mért végsebessége elérte a 290 km/órát.

Ez lehet a világ legdrágább autója 2

Forrás: Daimler-Benz A.G.

Az autó sorsát megpecsételte a 81 ember halálát okozó tragédia az 1955-ös Le Mans-i 24 órás versenyen. A tragédiát az okozta, hogy egy 300 SLR a pályáról egy nézőkkel teli tribünbe vágódott.

 

A Mercedes-Benz ekkor visszavonta autóit a Le Mans-i versenyből. Az 1955-ös szezon végén, a Daimler-Benz igazgatóságának döntése értelmében, a csillagos márka kivonult a versenysportból. Ez a háttér nem teremtett kedvező feltételeket egy keménytetős 300 SLR Coupé sorozatgyártásának beindításához.  De két példány is elég volt ahhoz, hogy örökre emlékezetes maradjon.