Elektromos, hibrid és hidrogén üzemanyagcellás modellekkel közös csoportban vizsgázott az Euro NCAP töréstesztjén a Subaru Outback. Hagyományos hajtáslánca miatt nem került annyira a reflektorfénybe, mint villamosított társai, pedig nagyon is fontos eredményt ért el: 95%-ra teljesített a vezetőtámogató segédrendszerek vizsgálatán. Ilyen jó eredményt még soha egyetlen autó nem ért el.
Ehhez az Outback minden ülésén emlékezteti az utasokat, hogy kössék be az övüket; az autó két módszerrel – a szemmozgást és a kormánymozdulatokat elemezve – figyeli a vezető éberségét. A sávkövető funkciót kamera segíti, a rendszer visszakormányozza a járművet a sávba, valamint beavatkozik kritikus helyzetben. Ugyanez a kamera észleli a sebességkorlátozó táblákat, bár a Subaru automatikusan nem tartja be a sebességhatárt. Az AEB (automata vészfékrendszer) kis és nagy sebességnél egyaránt jól működik, a legtöbb szituációban sikeresen elkerülte az ütközést.
Ami az Outback egyéb biztonsági képességeit illeti, felnőtt ütközésvédelem terén a vezető felső teste gyenge, a jobb lábszára megfelelő védelmet élvez; az autó nem kellőképpen megbocsátó, ha kisebb járművel ütközik. A merev akadálynak csapódó autó hátsó utasa jelentős mellkasi terhelést kap. Gyakorlatilag hibátlan az oldalirányú ütközés elleni védelem színvonala, ellenben nincs központi légzsák, így az elöl ülő utasok oldalra elmozdulva kárt tehetnek egymásban.
Ennél súlyosabb probléma, hogy az ülésmagasítóban utazó 10 éves gyermek oldalirányú ütközés esetén minimális (gyenge) védelmet élvez csupán; más helyzetben nem kell aggódnunk a gyerekek miatt.
A gyalogosokkal, kerékpárosokkal szemben megbocsátó a Subaru Outback, kivéve, ha az A-oszlopot találja el a fejük. Problémát okoz, hogy a hátrameneti gázolást elkerülő rendszer, amelynek létezése önmagában dicséretes, nem teljesített az elvárások szerint.
Alább videón nézheted meg, hogyan tört miszlikbe (és védte meg mégis utasait) a Subaru Outback.