Charles Leclerc a szabályokban foglalt erőforráselemeken felül új alkatrészeket fog használni a Forma-1-es Orosz Nagydíjon, így az már el is dőlt, hogy a Ferrari monacói versenyzője a mezőny végéről rajtol Szocsiban. Leclerc szezonjának erőforrás-menedzselési szempontból nem jött jól a hungaroringi rajtbaleset: az akkumulátor javíthatatlanul megsérült a tömegkarambolban.
A Ferrari a kötelező rosszból azonban igyekszik kihozni a maximumot: a hírek szerint 10-15 lóerővel többet tud az új csomag, mint a korábbi. Az új motorral ráadásul már a 2022-es újításokat is tesztelik, egyelőre azonban csak egy autóban. Ennek kiemelt jelentősége lehet, ugyanis a jövő évtől befagyasztják a motorfejlesztéseket.
A csapattárs Carlos Sainz valamivel jobban áll motorkomponensek terén, a Ferrari még nem döntött arról, hogy az ő autójába is beszereljék-e a továbbfejlesztett, erősebb egységet a szezon későbbi szakaszában.