A Forma-1-es Orosz Nagydíjat részletesebben kivesézzük a Vezess Csapatrádió következő adásában. Tarts velünk kedd este 19 órától YouTube-csatornánkon!

Sokan csak a Mercedes egyik taktikai húzásának vélték, hogy Valtteri Bottas autójában a monzai motorcsere után újra erőforráselemeket cseréltek, így a mezőny végére küldhették, hogy blokkolja az utolsó helyről rajtoló bajnokaspiránst, Max Verstappent. Még maga a finn is nevetett az egészen, egy, a csapata számára kellemetlen mémet megosztva az Instagramon.

Ahogy azonban írtunk róla, a Mercedes azzal magyarázta az újabb cserét, hogy Bottas Monzában használt motorjánál a Forma-1-es Orosz Nagydíj pénteki napja után hibát vettek észre. Az időmérőre egy régebbi darab került a finn versenygépébe, vasárnapra azonban nem kockáztattak a használt, sokat futott erőforrással, így egy újat is bevetettek.

Ezek alapján aggódhat a Mercedes, hogy legújabb fejlesztésű motorjuk vajon megbízható-e. Ráadásul nem ez volt az egyetlen Mercedes-motorhiba a mezőnyben: Nicholas Latifi Williamsében pneumatikus problémák miatt kellett motort cserélni, és Daniel Ricciardo első orosz szabadedzése sem a tervezetteknek megfelelően zajlott, miután a McLaren hibát észlelt az erőforrásnál. Az ausztrált nem büntették meg, utána egy régebbi változattal folytatta a hétvégét.

F1: Fokozódnak a problémák a Mercedesnél 2

A négy Mercedes-motort használó csapat egy-egy autója, sorrendben a Williamsé, az Aston Martiné, a McLarené és persze a Mercedes gyári csapatáé

Mindez bizonytalanságot okoz a bajnokcsapatnál, melyet Toto Wolff csapatfőnök is elismer. Az elmúlt évek dominanciája után talán épp a legrosszabbkor jön ez a számukra, hiszen közeleg a 2022-es év és a motorfejlesztések befagyasztásának ideje. „Senki sem engedhet meg magának egy nulla pontos versenyhétvégét” – célzott a műszaki hibákból eredő kiesésekre az osztrák.