Az Audinál nagy hangsúlyt fektetnek az autók folyamatos optimalizálására, ehhez akusztikai vizsgálatokat is használnak. Ezekhez egy pásztázó lézeres rezgésmérőt (Laser-Scanning-Vibrometer) vetnek be a járműfejlesztés akusztikai termében.
A videóban egy klasszikus művel gerjesztették a karosszériát. A rezgések a fém vázban könnyen terjednek, és a nagyobb felületeket elérve onnan jól hallható hangként lesugárzódnak.
Egy karosszériaelem akusztikai vizsgálata során például a kerékfelfüggesztési pontokat előre definiált irányokból és frekvenciákban rázógép segítségével gerjesztik, a válaszként keletkező karosszéria-elmozdulásokat a lézeres rezgésmérőt alkalmazó méréstechnika segítségével mérik.
A vizsgálat során a mért pontok eredményeinek fázishelyes összeállításával és az elmozdulásaik virtuális felnagyításával láthatóvá válnak a zajkeltő rezgések, amely alapján meghatározhatók a kritikus gerjesztő frekvenciák és az ezekre érzékenyen reagáló karosszériaelemek. A gerjesztés csökkentése érdekében akusztikai izolációt (pl. gumibak), a válaszrezgések csökkentése érdekében pedig merevítést vagy extra tömeget (pl. csillapító paszta) alkalmaznak.