Az idén az első kilenc hónapban 95 541 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 5 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete.

Az egyesület ugyanakkor jelezte, hogy ezeknek az autóknak mintegy 30 százaléka nem kerül belföldi végfelhasználóhoz, mert hat hónapon belül kivonják a forgalomból reexport, tesztautó-leállítás, bérletből visszavétel, vagy más üzleti okból.

Szeptemberben 9524 új személyautó került forgalomba, ami 17 százalékos csökkenés éves összevetésben. Az értékesítésben a benzines autók túlsúlya érzékelhető a dízelek kárára, ami a szén-dioxid-kibocsátás szempontjából nem jó folyamat, míg más káros anyagok oldaláról nézve kedvezőbb lehet.

A full és konnektoros hibrid autók volumene a piac teljes méretéhez képest még mindig alacsony, a növekedési ütem jelentősen elmarad a várakozásoktól, annak ellenére, hogy sorra jelennek meg az ilyen modellek, és ezek megvásárlását az állam is támogatja.

Az első háromnegyed évben 97 973 jármű érkezett az országba, ami ismét meghaladja az új személyautók forgalomba helyezését.