Várhatóan még az év vége előtt bemutatja, és jövőre forgalomba is hozza új szuperfegyverét a Honda.
A Civic Type R várható hajtásláncáról egészen vad elképzelések láttak napvilágot, de várhatóan sem a 400 lóerőt felülről karcoló hibrid, sem az összkerékhajtás nem valósul meg: egyik sem illene a modell purista karakteréhez. Nem változik tehát a benzinmotor és az elsőkerék-hajtás – a teljesítmény nyilván nagyobb lesz, mint a jelenlegi 320 LE, de a kétliteres blokk maradhat.
Amit a fotókról le tudunk olvasni, az bizakodásra ad okot. Az orrot hatalmas légbeömlők tagolják, de a Honda józan maradt, és nem aggatta tele aerodinamikai csecsebecsékkel a kocsit. Légfüggöny sincs a kerékdobok mögött (nem is lenne helye), vannak viszont piros Brembo nyergek és Michelin Pilot Sport 4 abroncsok – elképzelhető persze, hogy ezek csak a tesztelés kedvéért kerültek fel a prototípusra, és a szériagyártásban mást kapunk majd.
Hátul egyébként sokkal izgalmasabb a kép, mint elöl: megmaradt a hármas kipufogóvég, de a középső, ami eddig kisebb volt, most nagyobb, mint a szélsők. Két oldalán komoly diffúzorok keretezik a lökhárítót, a lényeg viszont a csomagtartó peremén van: a szárny hatalmas, magasabbra került, mint eddig, és a fotók alapján nem tudjuk kizárni az állíthatóságát.
Az álcafóliázás is figyelmet érdemel egyébként, hiszen maga az autó látható rajta, mint egy nagyon menő óvodás pizsamán.