Szaddám Huszein volt iraki diktátor, sok hasonszőrű hataloméhes társához hasonlóan gyűjtötte a drága autókat. Talán rajongott értük, talán csak a megszerzés vágya vezette, mindenesetre a Tigris folyó mellett található palotájában volt rengeteg egzotikus darab, aminek java az amerikai csapatok bevonulásával eltűnt.
Rajta csak fia tett túl. Az erőszakos viselkedéséről, gyilkosságairól elhíresült Uday Huszein százszámra halmozta az egzotikus kocsikat, de 1988-ban teljes gyűjteményét felgyújtotta dühös apja. A Ferrarik és Porschék azért lettek hamuvá, mert Uday leszúrta apja személyi testőrét, és főkóstolóját, Kamel Hana Gegeót.
Innen nézve igencsak érdekes ez az Aston Martin Lagonda. Megúszta a családi viharokat, az amerikai bevonulást, a fosztogatást, és most új gazdát keres. Ez egy 1985-ös darab, amit a diktátor saját ízlése szerint építettek át. A világ egyik legdrágább autója volt, a színarany díszítésekkel, dekorációkkal együtt félmillió német márkába került, ami valódi vagyonnak számított akkoriban.
Az eredeti állapotú autóban mindössze 4600 kilométer van, és az eladó állítása szerint minden hitelességet igazoló papír, irat rendelkezésre áll. A kocsit így inkább kiállítási darabként árulja 266 ezer euróért, vagyis 95 millió forintért.
Az Aston Marin Lagonda gyártása 12 éve alatt 645 példányban készült. Kézi munkával rakták össze, de ez nem jelentett kiemelkedő technikai minőséget vagy alaposságot. A nyolcvanas években a Time Magazin beválasztotta minden idők ötven legrosszabb autója közé, a Bloomberg szerint pedig ott van a legrondábbak között.
A lapos orrban 5,3 literes, V8-as motor dolgozik, melyhez a Chrysler háromgangos automatája csatlakozik. 280 lóerős teljesítményét 5000-es fordulaton adja le, majdnem 410 Nm-nyi nyomatéka pedig 3000-nél bukkan fel. Az 5,3 méteres, több mint 2 tonnát nyomó Lagonda 9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége 230 km/óra.