Amikor 2014-ben bevezették, sokan nem értették, miért akar kompakt buszlimuzint építeni a BMW. A 2-es Active Tourer azonban rengeteg új vevőt hozott a márkának, az első generációs modell teljes életciklusa alatt mintegy 430 ezer példányban talált gazdára. Ez biztossá tette a folytatást, amelynek ugyanúgy a lipcsei üzem ad majd otthont, mint eddig.
A második generációs BMW 2 Active Tourer 32 mm-rel hosszabb (4386 mm), 24 mm-rel szélesebb (1824 mm), és 21 mm-rel magasabb (1576 mm) elődjénél. A nyomtáv elöl 25, hátul 26 mm-rel nőtt (1586, illetve 1588 mm), a tengelytáv (2670 mm) ugyanakkora maradt, mint volt.
Miközben az alapvető formavilág nem változott, a tervezők rengeteg apró módosítással finomították a légellenállást, a hűtőt elfedő, több fokozatban állítható lamelláktól a síkba simuló kilincseken át a burkolt fenéklemezig. Ennek köszönhetően az autó közegellenállási együtthatója 0,26, ami kifejezetten jó értéknek számít egy egyterűnél.
A kisebb légellenállás a menetzaj csökkentéséhez is hozzájárul; ezen a téren egyébként extra tömítések, módosított külső tükrök, valamint új motor- és váltóbakok hoztak változást, az új BMW 2 Active Tourert jóval csendesebbnek ígérik elődjénél. Az utazási komfortot az eddiginél szilárdabb, könnyebb karosszéria javítja tovább. A megnövelt szerkezeti merevség a biztonságnak is jót tesz; az elöl utazók kiegészítő védelemként középső légzsákot is kaptak.
Az új generációs modell fejtérben, válltérben és könyöktérben is többet kínál elődjénél, elöl és hátul egyaránt. Hátul megnőtt a lábtér, míg elöl masszázsfunkciónak örvendhetünk. A hátsó ülés támlájának dőlésszöge állítható, az ülés hosszában 130 mm-en tologatható.
A csomagtartó hajtáslánctól függően 406-470 literes, vagy a hátsó üléseket lehajtva 1370-1455 literes. Fedelét minden esetben motor nyitja és csukja. A fedél kéz nélküli szenzora feláras, ahogy a tetősínek vagy a vonóhorog is. Utóbbival akár 1,5 tonnát (plug-in hibrid esetén 1,4 tonnát) vontathatunk.
Piaci nyitáskor négyféle motorral lesz elérhető az autó, a sebességváltó minden esetben hétfokozatú duplakuplungos egység. Később két PHEV verzióval bővít a BMW; utóbbiak elektromos hatótávolsága 80 km. Különleges a modell fékrendszere is, amely egyetlen kompakt egységben tartalmazza a működtető, fékrásegítő és szabályozó funkciókat; az eredmény lineáris adagolhatóság, kiszámítható fékerő és kiszámítható pedálút.
218i | 220i | 223i | 218d | 230e xDrive |
225e xDrive |
|
Löket- térfogat (cm3) |
1499 | 1499 | 1998 | 1995 | n.a. | n.a. |
Teljesítmény (LE) |
136 | 156 | 204 | 150 | 326 | 245 |
Forgató- nyomaték (Nm) |
230 | 240 | 320 | 360 | n.a. | n.a. |
0-100 km/óra gyorsulás (mp) |
9,0 | 8,1 | 7,0 | 8,8 | n.a. | n.a. |
Végsebesség (km/óra) |
214 | 221 | 241 | 220 | n.a. | n.a. |
Üzemanyag- fogyasztás, vegyes (l/100 km) |
6,8-6,2 | 6,5-5,9 | 6,6-6,0 | 5,3-4,8 | 1,4-1,1 | 1,4-1,1 |
A BMW 2 Active Tourer a legmodernebb vezetőtámogató funkciókat kínálja, és akár 2. szintű autonóm közlekedésre is képes.