A vezető figyelemvesztését észlelő rendszerek általában a kormánymozdulatokat, a sofőr szemének mozgását felügyelve határozzák meg, ha a volán mögött elbóbiskolni készülünk. A Ford szerint azonban ennél jobb teljesítményű rendszerekre volna szükség, hiszen minden negyedik halálos, illetve súlyos közlekedési balesetben szerepet játszik a vezető fáradtsága.
Az autógyártó ezért agykutatókkal együttműködésben olyan, viselhető szenzorok kifejlesztésén dolgozik, amelyek lehetővé tennék a közelgő mikroalvás előre jelzését.
A kutatás során a résztvevők szimulátorban vezetnek autót, miközben mérik agyi tevékenységüket. Nehezített körülmények (éjszaka) között kell vészhelyzeti kikerülő manővert végrehajtaniuk, meghatározott irányban; reakcióidejüket, pulzus- és légzésszámukat, valamint egyéb fiziológiai paramétereiket összevetik az agyhullámokkal.