A délelőttihez képest valamivel melegebb időben, 20 fokos levegő- és 29 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdődött meg a Forma-1-es Török Nagydíj második szabadedzése.
Alig kezdődött el a 60 perces gyakorlás, máris forgalmi dugó alakult ki az utolsó kanyarkombinációban. Fernando Alonso katasztrofálisnak nevezte a kialakult helyzetet, mely akár az időmérőn is megismétlődhet.
Turns 12-14 are slow, but not usually this slow 👀#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/ct4D8E22IN
— Formula 1 (@F1) October 8, 2021
Ugyan már délelőtt autózott egy órát a mezőny Isztambulban, a pályatanulási folyamat még mindig zajlott. Többektől, köztük Lewis Hamiltontól kört vettek el kanyarkiszélesítés miatt, Nicholas Latifi és Pierre Gasly pedig megforgott a Williamsszel, illetve az AlphaTaurival. A leintés előtti pillanatokban a Haas orosz versenyzőjének, Nyikita Mazepinnek is volt egy látványos kicsúszása, melyet gumijai bántak.
Latifi loses the back end at Turn 9, but recovers back to the track#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/WwcryE83S6
— Formula 1 (@F1) October 8, 2021
Gasly spins off and flat-spots his tyres out of Turn 6
He’s sat in P9 as things stand#TurkishGP 🇹🇷 #F1 pic.twitter.com/v7yUxHLzIt
— Formula 1 (@F1) October 8, 2021
Kimi Räikkönent alaposan feldühítette az Alfa Romeo itatórendszere, mely szivárgott, így csurom vizes lett a lába. A finn káromkodva adta ezt csapata tudtára, majd a javítás elhúzódásán is kiakadt. „Hogy lehet, hogy a legegyszerűbb alkatrészt nem tudjuk megcsinálni?!”
A második szabadedzésre egyébként összességében jellemző volt a pálya tapadásának csökkenése. Számos pilóta panaszkodott erre, ami azért furcsa, mert a délelőtti gyakorlás során már friss gumiréteget hordtak a pilóták a pályára. Magyarázhatja az eseményeket az, hogy több istálló kisebb leszorítóerős csomaggal küldte pályára versenyzőit. Emellett a szél is feltámadt, erősen fújt a pálya különböző pontjain.
Ami az eredményeket illeti, Hamiltonnál ezúttal sem volt gyorsabb. A brit 166 ezreddel ment jobb kört Charles Leclerc legjobbjánál, a Ferrari monacóija alatt úgy tűnt, működnek az új fejlesztések. Üröm az örömben a maranellóiaknál, hogy Carlos Sainz csak a 12. lett, de a spanyol rajtbüntetése miatt nemigen dolgozott az időmérőre.
. @Charles_Leclerc || FP2 Results
Position: P2
Lap Time: 1:23.970 (+0.166s)
Tyre: 🔴A promising Friday session 👊#F1 #TurkishGP 🇹🇷 #Charles16 pic.twitter.com/T5Xqhh2ayu
— Charles Leclerc Fan Page (@LeclercNews) October 8, 2021
Valtteri Bottas a másik Mercedesszel már négy tizeddel volt lassabb a harmadik helyen, de így is jobb volt a két Red Bull-versenyzőnél, akik közül ezúttal Sergio Perez végzett előrébb. Max Verstappen hátránya az ötödik helyen 635 ezredmásodperc volt Hamiltonnal szemben, akire majd egy tíz helyes rajtbüntetés vár.
Lando Norris a McLarennel a hatodik helyen zárt, közvetlenül a két Alpine-versenyző, Fernando Alonso és Esteban Ocon előtt. Utóbbi a leintés után a rajtrácson ragadt, a próbarajtnál nem tudta sebességbe tenni autóját. A legjobb tízbe befért még Gasly és Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo).
A Török Nagydíj programja szombaton magyar idő szerint 11 órától a harmadik szabadedzéssel folytatódik, az időmérő 14 órakor rajtol.