Hihetetlen hogy repül az idő. Már négy éve annak, hogy lerántották a leplet az amerikai gyártó, a Mack legújabb aszfaltszaggató csőröséről. A vállalat katonai járművekért felelős részlege egy kicsit tovább gondolta a modellt és elkészítette a katonai célokra használható változatot. Az újdonság igazi összvér a maga nemében, hiszen a nehéz teherbírású, főleg építőiparban használt Mack Granite alvázát és az országúti áruszállításra fejlesztett Anthem fülkéjét használja.
Ennek köszönhetően a katonai nyerges a négy éve bemutatott robosztusságot képviselő dizájnt viseli magán, azzal a különbséggel, hogy a 122 centiméter hosszú fülke lapostetővel rendelkezik. Ennek leginkább az üzemanyag-hatékonyság szempontjából van jelentősége. Így ugyanis 3 százalékkal kevesebb gázolajat használ fel a háromtengelyes nyerges vontató. A hálóhely viszont megmaradt, így a sofőr kényelmesen, a kabinban töltheti az éjszakát, ha szükséges.
A Mack Granite Line Haul nyerges vontató hajtásáról 13 literes MP8-as típusú, 440 lóerős dízelmotor gondoskodik, amely 2250 newtonméteres nyomaték leadására képes. Az erőforráshoz 12 sebességes automataváltó csatlakozik, amely házon belüli fejlesztésnek számít a Macknál. A gyártó tájékoztatása szerint ebben a konfigurációban a nyerges vontató akár 60 tonnás hasznos teherbírással is meg tud birkózni, ami kifejezetten jól jön amikor konténereket, vagy hadi felszereléseket kell szállítani. Hatótávja nagyban függ attól, hogy kéri a megrendelő, ugyanis minimum 190, maximum pedig 538 liternyi gázolajat képes magával elcipelni.
A 6×2-es hajtásképletű Granite Line Haul esetében nemcsak a motor és váltó számít Mack fejlesztésnek, hanem az első tengely is, amelynek teherbírása 7300 kg. A hátsó bogis tengely viszont a Meritor gyártmánya és több mint 30 tonnát is elbír. Az újdonság a katonai járműveknél gyakran alkalmazott 315/80 R22.5 L méretű Goodyear gumiabroncsokon gurul.
A Mack legújabb katonai teherautója hivatalosan jövő héten mutatkozik be a Washington DC-ben megrendezendő AUSA 2021 szakkiállításon. Eredetileg tavaly mutatkozott volna be a nagyközönség előtt, de a koronavírus járvány kissé átírta a Mack stratégiáját.