Rengeteg pilóta vágyik arra, hogy egy nap a Forma-1-ben versenyezhessen, ám a csúcson mindössze 20 hely kiadó. Már a csúcs közelébe is szinte lehetetlen eljutni, jóformán az embernek akkor van erre komolyabb sansza, ha valamelyik istálló tehetséggondozó programja felkarolja, és egyengeti pályafutását.
Sokszor azonban még nekik sincs kikövezve az út egy F1-es ülésig. Elég csak azt megnézni, hány versenyzőt parkoltat az F2-ben a Red Bull, a Ferrari vagy éppen az Alpine. A helyzetükön minimálisan segíteni fog, hogy jövőre minden csapatnak kötelező lesz a nagydíjhétvégék keretein belül vezetési lehetőséget biztosítani a feltörekvő generáció tagjainak, de ez csak tűzoltás.
Látják ezt az Alpine-nál is, ahol alsó hangon három tehetséget (Oscar Piastri, Csou Kuan-jü és Christian Lundgaard) is bedobhatnának az F1-be, ha lenne hova. Előbbi kettőt ugyan hírbe hozták az Alfa Romeóval, de a franciáknak nyilván az lenne a jó, ha senkit nem kellene padoztatni.
Épp ezért felmerült a csapatnál egy B-alakulat létrehozásának ötlete, hasonlóan ahhoz a rendszerhez, melyet a Red Bull alkalmaz az AlphaTauri esetében. A neves szakírótól, Joe Sawardtól származó információ szerint az Alpine jelenleg körbejárja a csapatalapítás témakörét, beleértve a 200 millió dolláros belépési díjat is.
Drága mulatság ugyan, mégis jó befektetés lehet az alakulat: amellett, hogy a tehetségeknek is lesz helyük, a jelenleg csak az Alpine által használt erőforrásokat újabb két autóba be lehetne szerelni, így több adatot gyűjthetnének róla. Emellett akár megjelenhetne a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség valamelyik tagja is a sportágban, mely marketingszempontból sem utolsó.
Mielőtt azonban ebből bármi megvalósulna, más kihívás is lebeghet a csapat szeme előtt. A MotoGP-ből érkező versenyigazgató, Davide Brivio alig egy év után visszatérhet a kétkerekűek világába, korábbi csapata, a Suzuki erősen szeretné, ha visszatérne hozzájuk a sikerkovács. Esetleges távozása esetén kérdéses, ki ülhet a székébe. Hagyományos csapatfőnöke nincs az Alpine-nak, az előd Cyril Abiteboul feladatait szétosztották Brivio és Marcin Budkowski ügyvezető igazgató között.