A Schwarzmüller neve minden bizonnyal ismerősen cseng azoknak, akik kamionokat vezetnek, vagy üzemeltetnek, hiszen az osztrák cég jó ideje gyárt különféle platós félpótkocsikat, tartályos félpótokat, valamint rönkszállító pótkocsikat és félpótkocsikat. Elképzelhető, hogy a jövőben egy kissé másképpen kell tekinteni a Schwarzmüllerre, ugyanis a vállalat olyan innovatív félpótkocsit mutatott be nemrég a hamburgi ITS Világkongresszuson, amely egyelőre nagyon különleges teremtésnek számít. 

A Mobile Vertipad névre keresztelt modell látszólag teljesen olyan, mint egy hagyományos félpótkocsi. A 12 méter hosszú, 2,4 méter széles és 3,9 méter magas járműből azonban pikk-pakk helikopter leszállópálya varázsolható elő, ha a szükség úgy hozza. A Schwarzmüller a Volocopterrel lépett együttműködésbe a fejlesztés során, így a kihajtható leszállópálya kifejezetten az elektromos hajtású VoloDrone áruszállító drón helikopter számára lett kifejlesztve. 

Helikopter leszállópályát rejt ez a félpótkocsi 1

Helikopter leszállópályát rejt ez a félpótkocsi 2 

A Mobile Vertipad mindössze két lépésből alakítható át helikopter leszállópályává. Először annak tartólábai „előbújnak” a félpótkocsi plató alatti részéből, majd origami szerűen szétnyílnak a félpótkocsi oldalfalai és végül teljesen ráfekszenek a két oldalt felállított lábakra. Ennek nyomán egy 20 méteres átmérőjű leszállópálya jön létre, ami bőven elég ahhoz, hogy a VoloDrone áruszállító drón biztonságosan le tudjon szállni a félpótkocsi platójára.

A Mobile Vertipad egy alapvetően könnyű teherbírású félpótkocsi, nem az a fajta, amit nagyon túl lehetne terhelni. Ez azért van így, mert a VoloDrone áruszállító drón súlya terhelten sem haladja meg egy személyautóét, vagyis a mérnököknek nem kellett igazán nagy súllyal számolniuk a legújabb félpótkocsi megtervezésénél. A VoloDrone maximum 200 kilogrammos teherbírással rendelkezik és legfeljebb 40 kilométeres hatótávval bír. Ennek ellenére forradalmasíthatja a légiáruszállítást, hiszen ahogy a példa mutatja, egy számára kifejlesztett félpótra is le tud szállni. Ha pedig a szükség úgy kívánja, akkor a Mobile Vertipadot bármikor odébb lehet húzni egy nyergessel.

A VoloDrone-t jelenleg a DB Schenker teszteli Hamburgban és ha nagyobb mennyiségben rendel a fejlesztésből, akkor nem kizárt, hogy Németországban jelenhetnek meg a leghamarabb Schwarzmüller új félpótkocsijai.