Harmincezer munkahely szűnhet meg a Volkswagennél, ha túl lassan tér át az elektromos járművek gyártására és forgalmazására, erről Herbert Diess, a vállalat feje állítólag a felügyelőbizottság szeptemberi ülésén beszélt – írja saját forrásai mellett a Handelsblatt értesüléseire hivatkozva a Reuters.

Diess indoklása szerint erre a drasztikus lépésre a német piacra újonnan belépők, köztük a Tesla miatt van szükség. Az amerikai gyártó 12 ezer alkalmazottal 500 ezer autót gyárt évente, míg a Volkswagen 25 ezres wolfsburgi állománya 750 ezret. Azt a cég szóvivője is elismerte, hogy a Tesla és más gyártók jelenléte sürgeti az elektromos autókra való áttérést – ugyanakkor tagadta, hogy számításokat végeztek volna arról, hány munkahelyet számolhatnak fel a folyamat során.

Kétségtelen, hogy foglalkoznunk kell a wolfsburgi üzemünk versenyképességével, tekintettel a piacra újonnan belépőkre

– mondta Michael Menske, a Volkswagen szóvivője, utalva a Teslára és más, kínai gyártókra.

Berlinben ráadásul új üzemet épít a Tesla, mely csúcsteljesítmény mellett akár heti 5-10 ezer autót is előállíthat, ami a kétszerese a tavalyi német átlagnak.

Emberek tízezreitől válhatnak meg az autóiparban 1

Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója

A Volkswagen szóvivője szerint „abszurd és alaptalan” a több tízezer munkahely megszűnéséről szóló állítások, ám azt nem kívánta kommentálni, hogy a vezérigazgató valóban kijelentette-e ezt. Az alsó-szászországi régió szóvivő egyenesen kizárta az ilyesféle létszámcsökkentések eshetőségét.

Sokkal kevesebb alkatrészből áll egy villanyautó, mint a hagyományos hajtású járművek, ezért nem igényel annyi munkaerőt sem. Egyes becslések szerint

az elektromobilitás elterjedésével 2025-re akár százezer munkahely is megszűnhet a német autóiparban.

A Volkswagen wolfsburgi gyára a világon a legnagyobb: a jelenleg összesen 50 ezer embert foglalkoztató üzemben jelenleg nem építenek villanyautókat, de a gyártó tervei alapján 2026-tól már készülhetnek ott elektromos szedánok.